Thursday, October 27, 2011

::...dan akhirnya ::

Semalamkan cuti sempena perayaan Deepavali tapi kami anak-beranak tidak kemana-manapun. Petang hari Selasa tu, en.hubby ada cakap, dia ada projek nak buat kat rumah. Saya pun diam sahaja tidak bercadang untuk bertanya lanjut.

Ok.... jadi ke tidak akhirnya projek en.hubby tu ye? Hmmm.... rupa-rupanya kan dia buat projek mendrill dinding rumah untuk gantung segala frame gambar, jam-jam dinding, rak buku dan juga rak CD. Bila dia mula sahaja dengan projeknye tu, maka pembantu tetap ni tak bolehlah hendak buat kerja lain melainkan harus setia disisinyalah untuk menjayakan projek yang sudah sekian lama tertangguh tu.

Akhirnya kan kesabaran saya menunggu untuk melihat projek ini terlaksana terbayar sudah semalam hehehe.... Ini bukan calan-calang kesabaran tau, ini sabar bukan makan sehari dua, seminggu ke dua minggu atau bulan tapi makan tahun punya hendak tunggu. Semua barang-barang tu kami beli sejak beberapa tahun yang lepas sampai semalam bila hendak pasang tu siap boleh lupa sebenarnya kita beli ni hendak letak di mana, hendak letak apa.... huhuhu.... Sampai terlupa sudah fungsinya. Memang sejak beli barang-barang tu, saya tak pernah tanya bila dia hendak mula pasang. Ada lah sesekali saya tanya tapi jawapan standard en.hubby nantilahhhh.... tak ada masa free lagi. Nak tunggu masa lapanglah kononnya hik hik hik...

Tapi takpelah.... tak perlulah kita hendak menserabutkan kepala dengan perkara-perkara kecil macam tu kannnn. Saya tunggulahhhh masa lapang en.hubby dan semalam tu agaknya baru datang seru hendak melaksanakan segalanya dan akhirnya.... nampaklah berseri sikit rumah hihihi. Projek mendrill punya pasal, semalam anak-beranak makan tengahari jam 4.30 petang. Saya mula masak pun dah dekat pukul 3 macam tu. Mujurlah anak-anak pun tak bising, tapi lepas masak tu terus hidang atas meja dan masing-masing terus senyap menghadap makanan dengan tekunnya ahaks!!!  Kalau ikutkan letih memang letih tapi letih dalam gumbira lalalala...

p/s : kalau saya kuat kan.... dah lama saya drill sendiri tapi... apakan daya. mau terpelanting agaknya saya kalau cuba nak buat juga.

No comments: