Monday, November 11, 2013

~ Nursing cover ~

Semalam sedang belek-belek gambar semasa kenduri aqiqah adik hari tu terjumpa pula gambar di bawah ni. Ye kami bangga menyusukan anak dengan susu badan. Buktinya sudah terang lagi bersuluh.. dua-dua orang senyum bergelak ketawa sambil menyusu. Sila cari baby tersembunyi kikiki..

Bukanlah satu halangan bagi ibu-ibu untuk menyusukan anak-anak pada bila-bila masa pun dan di mana-mana saja. Tak perlulah nak rasa malu atau segan sebab susu ibu adalah hak eksklusif anak-anak dan anak-anak ini adalah amanah Allah. Maka kena jaga amanah Allah ini baik-baik. Susu ibukan adalah susu terbaik! Biarlah apa pun pandangan orang selagi kita menjaga aurat tutup apa yang tak sepatutnya diperlihatkan maka tiada alasan lagi.

Selain dari menyusu di bilik penyusuan yang ada itupun kalau disediakan, kita boleh saja guna nursing cover. Itu yang macam dia dan sepupu guna seperti dalam gambar kat atas tu. Yang macam dia guna tu macam apron sikit tapi tak ada tali ikat belakanglah. Ada juga yang macam shawl kan, kain pun lagi lembut tapi dia tak pandai nak guna yang macam tu. Macam apron ni senang, bila nak guna sangkut saja kat leher. Kain tu macam panas sikitlah tapi oklah tak tebal sangat pun. Nursing cover ni sudah menjadi salah satu barang yang mesti ada dalam beg tangan. Keluar kemana-mana mesti bawa..

Nursing cover yang dia guna beli online saja di facebook Arts Touch. Di situ ada macam-macam corak nursing cover yang boleh dipilih. Rambang mata juga sebenarnya nak pilih, semua corak berkenan heheh.. Sekarang tak ada masalah lagi untuk menyusukan si kecil di mana-mana saja yey!



No comments: