Sunday, July 18, 2010

:: Orkid Sang Penyeri ::

Beberapa minggu lepas, waktu itu mak masih ada di sini, dia sudah perasan yang pokok orkid saya tu nampak tanda-tanda akan mengeluarkan bunga. Wahhh!!! sangat teruja. Tetapi pokok orkid tu bukan hasil tangan saya, hasil tangan mak juga. Mak tanam khas dalam pasu untuk diberikan pada saya. Saya hanya bawa balik dari SP sahaja....hehehe...

Akan tetapi saya menjaganya dengan baik ya... kalau tidak takkan sudah berjaya untuk berbunga kannn...(tak mahu mengalah juga tu). Selepas mak balik SP, hari-hari saya menjenguk sang orkid. Hai...la...cepatlah keluar bunga. Sudah tidak sabar ni. Beberapa hari lepas, sang orkid pun berbunga dengan indahnya... jeng jeng jeng...

Hari ini baru dapat ambil gambar sang bunga. Penembak saya tidak berada dalam simpanan selama seminggu. Mujur juga selepas beberapa hari bunganya masih galak menonjolkan diri. Adalah rezekinya untuk memberi pose yang menarik untuk tuannya ini.

Rancangan untuk ke Floria Putrajaya juga telah dibatalkan atas sebab-sebab yang tidak diketahui. Kononnya hendak kesana untuk mengasah kemahiran menjadi penembak tepatlah. Tapi mungkin hajat itu tidak terlalu bersungguh-sungguh agaknya. Maka ia terbatal begitu sahaja.

No comments: