Wednesday, April 25, 2012

:: Aku...April dan Buku... ::

Sudah lama benar ku kira tidak berbicara tentang kekasih-kekasihku ini. Ternyata mereka telah kuabaikan walaupun tidak berniat untuk terus melupakan. Ya... tidak pernah lupa kerana setiap bulan ada sahaja yang ku bawa pulang ke rumah namun tidak juga aku berlaku adil kepada mereka kerana membiarkan mereka tertunggu-tunggu... Bilakah waktunya aku kelek... aku ulit...



Andai kalian mampu berbicara... sudah ku pasti akan berkumandang irama dan lagu ini...." ini tidak adil... tidak adil bagiku..." (alunkan bak lagu Yuna sang penyanyi) Aku cuba untuk adil namun cabang hidup kian bercambah menuntut waktu dan tumpuan. Ruang waktu kian sempit dan terhimpit... masa juga kusalahkan untuk kujadikan alasan. Walhal diri sendiri tiada usaha untuk menjadi bijak mengatur ruang waktu.


Andailah kalian tahu... adakala ruang waktu yang ada itu kubiarkan sahaja berlalu tanpa apa-apa. Pembazir terhebat sudahnya jadi diriku ini. Malu pada kamu? Ya... sudah tentu. Bersalah juga ada... bilakah akan mula menelaah? Mencari diriku yang dulu? Aku cuba...

Yang pasti, hujung purnama nanti... kamu, kamu dan kamu pastikan ketemu teman-teman baru lagi. Aku yakin itu sebab aku dan si dia sudah mula berkira-kira. Bakal bertambah lagi bilangan kekasihku... haru...

No comments: