Sunday, October 07, 2012

:: Rinduuuuu.. ::

Ermmmm... sebulan tanpa entry, tanpa cerita. Dia rindu... tapi dia tidak berbuat apa-apa, hanya lihat... renung dan tenung lalu dia biarkan berlalu. Lepas musim cuti raya, kehidupan dirasakan sangat sibuk. Kadang-kadang rasa macam pencuri waktu... curi waktu untuk bersenggang-senggang... mungkin juga fokusnya sedikit sudah beralih arah... ada perkara lain yang lebih menarik hatinya... dan sebenarnya hanya dia sahaja yang tahu akan hakikat sebuah kebenaran itu.

Manusia sering begitu kan... rasa tidak cukup waktu untuk berbuat itu ini. Tapi bukankah manusia juga yang menguruskan waktu? waktu yang diberi percuma itu harus diurus untuk melakukan banyak perkara dalam menjalani sebuah kehidupan. Ternyata dia bukan manusia bijak untuk uruskan waktu yang dia ada ini. Kadang-kadang dia rasa tertinggal... dia harus mengejar... kadang-kadang dia rasa terlampau kedepan... dia harus mengundur... Adakalah dia juga menjadi manusia yang alpa... leka dalam banyak perkara.

Ketuk diri sendiri... bangun dan sedarlahh... ada masa yang telah ditinggalkan dengan sia-sia. Mereka masih ada memerlukan perhatianmu. Belum ada complain tapi bunyi-bunyiannnn sudah menari-nari di gegendang telinga. 

Semoga setelah selesai semua ini segalanya akan jadi seperti biasa. Dia meminta ruang dan masa. Dia akan tebus semula kepada mereka. Dia juga perlu ruang dan masa untuk dirinya... 

No comments: