Monday, December 27, 2010

:: Sibuk? Malas? ::

Sebenarnya banyak perkara juga yang ingin diceritakan. Namun hati tidak selari dengan keinginan. Hati berkobar-kobar ingin mencurah cerita namun keinginan menolak-nolak... nantilah, tunggulah masa yang lapang-lapang, tengoklah kalau rajin (asyik berbolak-balik antara rasa hati dan keinginan).

Hendak dikatakan sibuk, tidak juga, malas? ya mungkin sedang mempengaruhi jiwa dan fikiran. Tambahan diri sedang mengulit senaskah buku maka rasa untuk membuat lain-lain perkara terasa wajar untuk ditangguhkan dahulu. Begitulah diri, andai sedang mengulit dan menelek benda yang sangat dicintai ini... harus perkara-perkara lain diabaikan.

Saya menunggu untuk habiskan naskah yang satu ini, kemudian baru saya kembali. Saya harus kembali untuk mencatat segala perkara yang saya dan keluarga lalui. Ini semua untuk coretan kenangan peribadi, tiada yang lebih dari itu. Coretan kenangan ini akan menjadi sebuah nostalgia dalam kehidupan, dan andai ada waktu-waktu untuk mengimbau kembali nostalgia itu nah! di sinilah ruang khazanahnya yang tersimpan.

No comments: