Tuesday, October 18, 2011

:: Penawar Mujarab ::

Semua orang tahu khasiat susu ibu kepada bayi kan namun jangan tak tahu bahawa sebenarnya susu ibu juga boleh menjadi penawar yang sangat mujarab bagi orang lain (mungkinkah dia je yang baru tahu sebenarnya?). Semalam dengan kemurahan hati kawan-kawan pejabat yang masih menyusukan bayi mereka, dapatlah saya setitik dua susu yang dititik ke dalam mata saya yang baru nak baik ni kan. Masyaallahhhh.... sangat baik kesannya dapat saya rasai....ya sudah pasti dengan izin Allah jua.

Sepatutnya susu ibu dititik lebih awal lagi sewaktu sakit mata tu baru hendak menjadi dengan harapan ianya tidak terus merebak menjadi lebih teruk. Namun apakan daya, 2 minggu yang lepas dengan ketebalan sifat malu dia ini, jadi seganlah pula hendak memohon barang setitik dua susu mereka huhuhu.... Hmmmm mungkin juga sudah tertulis bahawa sememangnya dia perlu menghadapi 2 minggu yang sangat mengujikan itu. Alhamdulillah dengan hikmat susu ibu itu, hari ini selaput yang dia rasa masih membayangi mata sudah berkurangan. Terima kasih banyak-banyak ye...Suzie dan Wawa... semoga semakin bertambah rezeki....:) Selepas ini ingatlah, andaikata ada tanda-tanda nak kena sakit mata tu, cepat-cepatlah cari ibu yang menyusu pohon bantuan hehehehe...

Oh ye!!! kebetulan pula semalam, dia terjumpa petua ubat sakit mata dalam majalah Wanita keluaran November 2011 yang baru dibelinya semalam juga. Di ruangan Petua dalam majalah tersebut, ada seorang pembaca yang berkongsi petua untuk mengubati sakit mata menggunakan bawang merah. Caranya ialah tumbuk beberapa ulas bawang merah bersekali dengan kulitnya hingga lumat kemudian tampal pada mata yang sakit dan bengkak itu. Katanya insyaallah akan pulih walaupun pada awalnya akan rasa pedih-pedih bawang tu. Perrggghhhh.... agak-agaknya berani tak hendak mencuba petua tu ye...

4 comments:

suez said...

rasa ralat jugak sebenarnya masa kak kay mula2 nak kena aritu, saya boleh lupa pasal ubat mujarab ni. kalau teringat, mmg dah offer siap2 dah. :-|

Nurilhami said...

ala takpe sue, masa tu k.kay pun segan nk mintak :)

Adwawa3 said...

Semoga sembuh terus eh k.kay...:-)

Nurilhami said...

insyaallahhhh wawa... terima kasih