Tuesday, November 15, 2011

:: Rindunya... ::

Tengahari semalam Sue telefon. Ya Allah.... Sue, lama betul tak dengar suara, tak berjumpa, sembang-sembang, gurau-senda. Bukan lama yang sikit-sikit.... ini lama yang sangat-sangat lamaaaaaa. Masa Sue bagi salam tu, rasa macam dah cam suara tapi tak berapa yakin sangat tapi tak sampai beberapa saat pun dah boleh tahu tu suara Sue. Sue!!! Sue!!! Sue!!! selalunya mula jumpa atau cakap dalam telefon dengan Sue memang akan jerit sebut nama dia. Sue pun sama juga.... Tapi semalam macam terkawal sikit sampai Sue terpaksa cakap, "Kay, ni Sue ni " Hahahaha.... Kay tahu Sue tapi sebab kat dalam surau waktu tu kenalah hormatkannnn....mana boleh terjerit-jerit.

Sebab apa tau Sue telefon? Rupa-rupanya dia baru sahaja tengok gambar yang DikYah upload dalam fb. Gambar sekeluarga masa perkahwinan Banglong Sabtu lepas. Terkejut dia semua wajah dah semakin matang..... ecewahhhh... Yelah Sue, kita semua umur bukan makin muda kannnnn. Sempat juga dia mengomel bila tengok gambar si abang dan si adik.... " Kay, budak lelaki pakai spek mata tu anak en. hapis ye? Yang perempuan tu anak cik Kay ek? Amboi Sue!!! Kalau berborak dengan Sue memang tak kering gusi.... ada saja bahan nak jadi gelak ketawa.

Itulah Sue. Kenal masa belajar di Manjung dulu.... sampai sekarang dah hampir 16 tahun persahabatan kami. Walau kami sudah lama tidak berjumpa, masing-masing tetap kekal dalam hati. Memang masa di Manjung dulu Sue adalah antara sahabat baik. Menjalani kehidupan sebagai pelajar untuk tempoh tiga tahun banyak yang dikongsi segala suka duka bersama Sue dan juga beberapa sahabat baik yang lain.... Nita, Sham, Yana, Wan.... Kini semuanya jauh di mata namun tetap dekat di hati.

Dia berkongsi macam-macam dengan Sue sampaikan setiap kali pergi dating pun dia kena bawa Sue. Sebab Sue pembekal semangat, Sue boleh jadi pelindung dia. Seronok juga berkongsi katil dan bantal dengan Sue kala cuaca sejuk sebab badan Sue yang gebus tu boleh bagi rasa panas hik hik hik.... Lagi satu kan dan paling seronok sebab Sue ini jenis yang susah sangat nak marah. Usiklah apa saja dengan dia memang dia tak pernah marah pun. Sue memang baik sangat tapi ada juga kadang-kadang datang sifat degil dia tuuuu.... hahaha... buat orang gerammmmmm saja.

Memang dia rindu betul saat-saat dia belajar di Manjung dulu. Tak tahulah bila dapat berjumpa lagi dengan sahabat-sahabat baik semua.


No comments: