Thursday, July 23, 2009

~ Kalut ~



Ini cerita awal pagi tadi. Semuanya menjadi kalut kerana kesilapan sendiri. Mood tak best petang semalam terbawa-bawa sampai ke rumah, bukan mood marah-marah, ini mood yang buat saya jadi malas nak buat apa-apa pun. Dari ofis singgah kedai makan dulu, makan siap-siap sebab saya lapar sangat lepas tu sampai rumah dengan perut kenyang, terus lemah longlai. Banyak kerja rumah yang terbengkalai. Kononnya lepas tidurkan anak-anak nak bangun sambung buat kerja-kerja rumah tapi yang terjadi sebaliknya...dengan saya sekali tidur sampai ke pagi. Bangun pagi barulah saya kelam kelibut nak siapkan beg-beg anak, nak gosok baju lagi, siapkan anak-anak, siapkan bekal untuk si abang dan siapkan diri sendiri jugak. Habis semua isi rumah saya kejankan, suruh cepat. Sampai satu tahap tu si abang sound saya..."ibu ni kalut le". Saya pulak yang terkedu dan akhirnya cuba tenangkan diri. Inilah akibatnya kalau tangguh-tangguhkan kerja. Bukan setakat kita aje tension, yang lain-lain pun turut disabitkan. Tak ke naya tu. Untuk cik hubby, abang dan adik...maafkan ibu ye, hari ni ibu 'out of control' sikit.


Lupakan cerita tak best, mood saya dah ok hari ini. Semuanya rasa terkawal dan lancar saja walaupun ada tergelincir sikit-sikit. Kehidupan sememangnya begitu kan...






No comments: