Wednesday, July 22, 2009

~ Kecil Hati ~

Saya sudah hilang mood untuk bekerja petang-petang begini. Bukan sebab rasa malas, bukan juga tak suka dengan kerja saya cuma berasa kecil hati sejak sebelum tengahari tadi. Setakat dimarahi bos, sepatutnya tak boleh simpan rasa kecil hati tu kan tapi sebagai manusia, tidak banyak pasti sedikit tercuit hati ni. Saya tak pasti sama ada saya bersalah dalam hal ini, tapi saya sedar yang saya juga harus dipertanggungjawabkan dan saya terima semua tu. Cuma saya agak kesal dengan cara bos saya, yang saya rasa semacam tak kena gaya. Tapi siapalah saya ni kan untuk mempersoalkan setiap tindakan seorang bos.
Perasan juga sejak pagi tadi, suasana di pejabat ni semacam serba tidak kena. Pun tidaklah saya tahu mengapa, cuma lepas satu, satu perkara terjadi yang telah mengganggu mood semua orang. Tidak mahu membawa rasa yang tidak enak ini kemana-mana, saya pilih di sini untuk muntahkan segala rasa pahit, kelat, masam. Dalam banyak-banyak hari yang menghiasi hidup kita... hujan, panas, mendung pasti berkunjung. Biarlah kita terima secara positif dan buang segala yang negatif.







No comments: