Sunday, September 11, 2011

:: 2 Syawal 1432H ::

Hari raya kedua baru mula hendak ziarah banyak rumah sikit. Memang pulun habis beraya kesemua rumah emak dan bapa saudara sebelah en.hubby. Kalau tidak silap saya kesemuanya 5 buah rumah yang telah berjaya kami kunjungi bermula dengan ke rumah mokcik kemudian rumah ayah lang, ayah cik sampai ke rumah pok dan akhir sekali rumah cik de.

Tapi kan... dalam satu hari berjalan tu tak ada ambil gambar langsung pun. Biasalah ibu pemalu yang takut terover expose pula kannnn hiks!

Inilah sekeping gambar 2 orang kesayangan saya yang teruja tengok lembu dan ibunya terus beria ambil gambar anak-anak bersama lembu. Gambar diambil hanya menggunakan kamera telefon. Lembunya kat belakang tak berapa nak kelihatan pula. Tak tahulah kan anak-anak ini agaknya kalau dapat duduk di kampung, habis semua binatang mereka hendak bela kot. Dah...asal jumpa binatang macam kambing ke, lembu ke.... anak ayam ke... waima burung mahupun ikan lagak keterujaan mereka sangat terserlah macamana tak kata begitu...  

Eh! tahun ini seronok juga pergi beraya sebab tidak langsung menempuh kesesakan di jalan raya. Tidak seperti di tahun-tahun yang lepas, bila masuk 2 Syawal tu memang kereta penuh di jalan dan memang sesak lah. Sesak yang bukan sekejap-sekejap tau.... memang tak bergerak langsung berjam-jam. Alhamdulillahhhhh... tahun trafik bergerak lancar sahaja.

No comments: