Saturday, October 10, 2009

:: Bubur Nasi + Sup Ayam ::

Hanya ini saja yang dapat membuka selera anak-anak minggu ni. Bangun awal pagi tadi tanak bubur seperiuk sambil mengemas rumah, membasuh segala bagai, lepas tu baru buat supnya. En. hubby pun awal-awal pagi lagi dah keluar, ada kejohanan badminton di Putrajaya. Dia tidak akan ada di rumah untuk seharian, dan kami anak-beranak pula harus seharian terperuk di rumah. Lagipun saya memang tidak dapat kemana-mana hari ni sebab harus bekerja (saya yang sedia berkhidmat untuk negara...ecewahhh). Syukur alhamdulillah, si abang sudah baik dari demam cuma masih tak lalu nak makan sebab mulutnya dah pecah-pecah ('ulser'), satu hal lagi si abang ni memang liat sungguh nak makan ubat, tu yang nak kebah demam tu ambil masa sikit. Kalau diikutkan hari ni Nita nak datang rumah, ntah apa halnya baru kejap tadi hantar mesej tak jadi pula. Katanya nak datang hujung minggu depan. Apa-apa ajelah cik Nita oi!!

Esok mak dah nak balik SP, naik bas jam 11.00 pagi. Mujur esok tak kena kerja, jadi boleh hantar mak dan lepas tu boleh le pergi jalan-jalan hehehe. Cuma yang tak 'best' sebab esok pun en.hubby tak ada, masih dengan kejohanan badminton. Asyik sibuk je memanjang....sabarlah wahai hati...

Tengah fikir apa nak masak untuk makan tengahari ni. Untuk anak-anak dah 'settle' dengan menu seperti tajuk 'entry di atas. Ni dok pikir menu untuk memenuhi selera tekak ibu pula...nak jalan-jalan cari resepi kejap ek!

No comments: