Monday, October 19, 2009

:: Ubah rancangan ::

Hari Sabtu kami tak jadi pergi zoo. Jiran depan rumah jemput majlis tahlil pukul 12 tengahari. Jadi setelah musyawarah dengan en. hubby, lebih baiklah memenuhi jemputan jiran kan. Esok-esok ni tiba giliran kita pula haaa macamana pulak. Pergi zoo...bila-bila pun boleh pergi. Mujur anak-anak belum diberitahu. Rancangan kami hari Sabtu terus bertukar 100% dari jalan-jalan ke zoo...kami jalan-jalan ke 'open house'. Selepas majlis tahlil kami gerak ke Putrajaya rumah Fathil. Ini yang 'best' ni, menu wajib dari Fathil, laksa Johor. Saya memang suka laksa Johor dan disebabkan bertemu kesukaan saya ni, maka bertambah 2 kali dipinggan saya.

Dari rumah Fathil, kami singgah sekejap Carrefour Alamanda. Saya nak beli barang sikit untuk persiapan nak masak esoknya. Kemudian kami terus balik ke Amanputra memenuhi undangan 'open house' di Jalan Amanputra 2/5. Memang meriah jamuannya...macam-macam ada. Saya hanya makan yang termampu saja lah sebab perut ni masih kenyang.

Hari Ahad, Nita dan keluarga datang rumah. Rindu sangat dengan Nita...memang dah lama tak jumpa walaupun hakikatnya pejabat kami sebelah-menyebelah saja. Sebaik saja Nita balik saya bergegas ke rumah Erni, 'open house' juga bersekali dengan sambutan harijadi anak dia (Amirah). Undangan ni harus saya penuhi sebab Amirah dah pesan bawa Insyirah (si adik), kalau tidak jenuh saya nak menjawabnya nanti. Amirah dan Insyirah ni kira kawan baiklah... masa sama-sama duduk taska K*N dulu. Kira 'reunion' diorang la ni walaupun hari Sabtu dah berjumpa kat rumah Fathil hahaha...tapi mana nak sama 'feel' dia kannnn...

Seronok sikit hujung minggu ni sebab en. hubby tak sibuk. Minggu depan pun sedikit lega sebab en. hubby tak perlu bergegas ke kelas selepas kerja. Cuti 'mid term' dah mula...itupun cuma seminggu je lah. Ini dah kira cukup baik buat saya dan anak-anak.

No comments: