Sunday, December 11, 2011

:: Bila berdua ::

Sudah pasti hari Ahad hari ini hanya tinggal kami berdua. Seorang anak berada di Pantai Timur dan yang seorang lagi di Utara. Sunyi betul tanpa suara anak-anak di rumah. En.hubby ajak pergi dating dan saya pun berkata OK!!! bila lagi hendak keluar berdua-duaan begini kannn...


"Ehhh!!! Yang, kenapa dagu berlapis tu?" Uppppsss!! Kami dating di MV. Baik punya plan en.hubby, parkir kereta di Putrajaya Sentral kemudian naik train ERL sampai Bandar Tasik Selatan. Naik pula komuter menuju ke MV. Kononnya lama sikit berjalan berdua-dua... pegang-pegang tangan keh keh keh...kononnya lahhh. Memang semputlah bila dah lama-lama tidak berjalan macam ni kannnn Tambah lagi terpaksa menempuh kesesakan dalam komuter. Boleh pengsan tau!!!

Sampai MV, jalan-jalan dulu sambil menuju ke destinasi yang sebenarnya ingin dituju. Ramainya rakyat berjalan-jalan, membeli-belah.... memang sesak juga dalam sini.


Dalam sesak-sesak pun kita ambil gambar juga lah. Kenapalah kepala terteleng sampai macam tu ek?


Yeeehaaaa.... inilah sebenarnya destinasi berdating kami. MPH Carnival ini berlangsung selama 5 hari bermula 8/12 hingga 12/12. Esok orang Selangor sempat lagilah kalau bercadang untuk kesini. Banyak juga syarikat-syarikat penerbitan yang mengambil bahagian dan pastinya setiap buku yang dijual ada diskaun yang ditawarkan.  Macam-macam aktiviti juga yang disediakan untuk kanak-kanak....  maklumlah sekarang kan ke cuti sekolah. Macam-macam ada... Ada juga segmen 'keperluan kembali ke sekolah'.... ada kasut dan baju sekolah, beg-beg sekolah, 'stationary' dan juga jualan buku-buku latihan dari beberapa buah syarikat penerbitan.


Dan akhirnya.... inilah hasil pelaburan untuk hari ini. Memang berdating penuh ilmiah.

Pertama sekali beli buku latihan untuk anak-anak sebagai persediaan untuk musim persekolahan tahun depan. Sangat penting ok!

Kemudian beli juga untuk bacaan santai. Tak mahulah anak-anak rasa stress sangat bila menengokkan buka latihan yang banyak itu. Untuk Luqman juga tidak dilupakan ye! Untuk Ahmad Umar, tunggulah bila besar sikit nanti...

Seterusnya untuk ibu dan abah. Ada satu di situ khas buat maksu sebagai hadiah harijadi. Tak boleh cerita sekarang nanti tak ada pula elemen kejutan di situ ye! Kalau maksu pandai, cuba teka yang mana satu bakal menjadi milikmu hehehe...

Ok, yang ini adalah yang terakhir dibeli. Saya tak minta, tapi en.hubby yang beli khas untuk saya. Lepas ni janganlah dok mencipta alasan ok, tak ada idea nak masak apa le, tak tahu nak masak le.... Dalam buku tu ada 1000 resepi masakan.... amekaw!!!

Sebaik sampai rumah petang tadi.... masyaallahhhh letihnya rasa seluruh badan. Lenguh habis kaki ni berjalan. Mengada betulkan... walhal dulu-dulu masa tak ada kenderaan tu boleh je naik turun bas, komuter la, lrt la segala bagai. Sajaaa je...

Oleh kerana banyak juga wang tunai yang mengalir keluar hari ini maka malam ini kami berdua makan maggi saja seorang semangkuk kuang kuang kuang... sebenarnya... kurang seleralah bila anak-anak tak ada depan mata hahahaha....(yelahhhh....apa-apa jelahhhh). Resit-resit belian semua mesti simpan ok! Sudah tiba hujung tahun ni, tak lama nanti perlu isi borang LHDN pula haaaa

2 comments:

khay ke'ai said...

bwh sekaliiiii Rabiatul Adawiyah utk Khairil Bariyyah..kan kan kan???

Nurilhami said...

insyaallahhhhh.... :)