Monday, December 12, 2011

:: Masak-masak jom... ::

Tadikan boleh pula terlupa yang negeri-negeri lain semua tak cuti hinggalah terima sms bertanyakan siapa yang standby hari ini sekiranya ada masalah di negeri lain. Barulah teringat yang sepatutnya sayalah orangnya yang perlu standby sepertimana telah dijadualkan sebelum ini.

Walau apapun tak kisahlah sebab masih boleh bekerja dari rumah jadi segala masalah yang diterima insyaallahhhh boleh sahaja diselesaikan. Sementara dalam standby mode ni pun acara masak-memasak untuk makan tengahari tidak harus diabaikan ye... Alaaaa masak yang mudah sahaja untuk makan berdua.


Mula-mula sekali kita masak udang goreng kunyit. Tapi kali ini lain sikit cara memasaknya dari yang biasa kita buat sebab kita ikut resepi dari buku yang baru beli semalam tu....ecewahhh..hehehe..



Lepas tu kita masak pula daging masak hitam ini. Ini daging kerbau yang raya korban hari tu. Makaihhhh punyalah lama daging ini disimpan dalam peti ais, dari bulan Zulhijjah sampai ke Muharam baru hendak dimasakkan. Jangan bazir buang-buang ok!!! tak baik...lagipun dagingnya masih elok saja

No comments: