Monday, December 19, 2011

:: Siap sedia ::

Alhamdulillahhhhh....akhirnya segala kelengkapan sekolah untuk abang dan adik sudah siap disediakan. Fuuuhhhhh!!!! rasa lega sangat bila semua sudah selesai disediakan. Barulah hati sedikit senang hendak balik kampung. Nanti di kampung dah tak perlu hendak fikir-fikir lagi dah, hanya fokus pada majlis kenduri sahaja. 


Tahun ini kelengkapan semuanya serba baru buat abang. Untuk adik tu sudah semestinyalah kan, hendak masuk Tahun 1 lah katakan. Lima pasang baju sekolah setiap seorang, cukup untuk lima hari persekolahan seminggu. Kasut sekolah, dua pasang setiap seorang; satu mahal sikit dan satu lagi murahhhh sikit. Stokin pun 5 pasang juga, baju sukan untuk adik dan beg-beg sekolah untuk sekolah kebangsaan dan juga KAFA. OK!!! siap!!!

Buku-buku rampaian sekolah pun sudah siap dibeli di koperasi sekolah tengahari tadi. Boleh tahan juga pengaliran tunai hari ini. Yaaaa....semuanya demi anak-anak tercinta. Belajar rajin-rajin ye anak-anak, biar jadi orang pandai, orang yang berguna bila besar nanti.

No comments: