Sunday, November 15, 2009

:: SkafMerahJambu ::

Petang-petang Ahad begini tidak kemana-mana. Tengahari tadi, mak mertua dah balik KT naik bas jam 12 tengahari. Masa terluang yang ada ni sempat juga saya ’blog hopping’.... jalan-jalan baca blog-blog yang menarik. Masa ni, tiba-tiba teringat pasal ’blogger’ yang dikenalkan dalam rancangan bual bicara ’Apa Kata Wanita’ (AKW) di RTM 1. Yang sebenarnya jarang sangat saya menonton rancangan ni, kebetulan pagi tadi tertengok dan kebetulan juga masa tu segmen khas kisah seorang ’blogger’ ni. Tajuk blog... SkafMerahJambu... macam menarik, cuma saya tak pasti pula pengisian dan rasionalnya segmen ini dimasukkan dalam AKW. Saya dah berkunjung ke blog yang empunya diri tersebut.... memang menarik tetapi pengisian segmen dalam AKW adalah sama sepertimana yang diceritakan di dalam blognya. Pada saya kalau setiap minggu kisah dalam blog ini dimasukkan dalam AKW, tentulah tak ada maknanya kan, sebab pengikut blog ni boleh melawat blognya saja untuk baca ’entry’ terkini. Apapun tak kisah le sebab saya dah jatuh minat nak ikut si SkafMerahJambu. Kalau tak silap saya rasanya dia ni bekerja di sebuah syarikat penerbitan majalah... persembahan blog pun ringkas namun menarik, gaya bahasa yang digunakan pun ok juga. Mungkin ada sesuatu yang saya akan peroleh melaluinya kannnn....siapa tahu.

No comments: