Friday, November 13, 2009

:: So U Think U Can Dance ::

Hmmmm… sebenarnya tajuk entry tidak ada kena-mengena dengan rancangan realiti tv di America yang mencari penari terbaik tu. Tapi masih ada kena-mengena dengan diri saya… ecewahhh. Memang saya rasa saya pandai menari hahaha…ntah apa-apa kannn… tapi saya memang minat menari sejak dari kecil dan saya rasa memang saya ada bakatlah.. aduhhh…ayat tak ingat ni. Tak tahulah kannn… sejak kecil saya memang cenderung dengan acara-acara kesenian dari tadika sampailah ke sekolah rendah, sekolah menengah hinggalah saya belajar di ITM dulu. Saya tak mencari atau mengejar peluang kea rah itu tapi kadang-kadang peluang itu yang datang di depan mata. Bila sudah di depan mata maka sukarlah saya menolaknya. Mungkin bagi sesetengah orang aktiviti seni macam ni terutamanya menari macam tak berapa elokkannn… dan kadang-kadang saya pun ada rasa macam tu juga. Mungkin juga sesetengah orang berpendapat ia sesuai untuk orang yang jenis gedik-gedik sikit kannn. Tapi saya malas untuk fikirkan segala kemungkinan itu sebab saya memang minat.

Bagi saya menari dapat redakan tekanan. Menari yang betul, ikut kareografi yang tepat hingga habis lagu...ada satu rasa kepuasan dalam diri. Menari ni satu senaman juga??? Mungkin, sebab yang pasti lepas menari kita akan berpeluh dan lepas tu kita akan jadi lebih cergas dan segar. Itu pandangan peribadi saya sajalah.

Cerita pasal menari ni, sekarang saya sedang giat berlatih dengan kawan-kawan sekumpulan untuk pertandingan tarian Ca Ca. Pertandingan dijadualkan pada hujung bulan depan. Pening juga memikirkan tentang latihan yang diadakan tiga kali seminggu ini. Pening bila nak seiringkan minat dengan tanggungjawab. Komitmen yang sedia ada ditambah dengan komitmen terhadap latihan tarian ini sikit sebanyak mengharu-birukan kehidupan saya dan en. Hubby. Bila memikirkan yang kadang kala saya harus juga memberi peluang untuk saya meneruskan minat yang satu ini, saya sanggup cari jalan untuk melancarkan segala. Biarpun hidup agak kelam-kelibut namun sebab minat punya pasal semua rintangan harus diharungi huh! Lagipun bukannya selalukan.

Terima kasih jugalah pada en. Hubby tersayang sebab cuba memahami minat saya ini dan memberi peluang mahupun ruang pada saya. Pernah juga saya dan Dikyah berbincang dan berangan untuk mengikuti kelas tarian (berbayar).... tapi hasrat ini harus ditangguhkan dulu memandangkan bajet yang agak semput kebelakangan ini. Tunggulah kehidupan dan kewangan menjadi lebih stabil, mungkin lepas itu saya akan teruskan minat ini dan menjadikan ia salah satu hobi saya secara serius.

No comments: