Monday, December 14, 2009

:: Aktiviti ::

~ Sabtu ~
Macam biasalah kan... tiba hujung minggu, aktiviti-aktiviti wajib di rumah yang harus diselesaikan sebelum kembali bekerja minggu hadapan. Dalam sibuk dengan urusan rumahtangga masih sempat juga saya memuat turun filem Ketika Cinta Bertasbih 1(KCB1). Sudah lama penantian ini dan akhirnya... hingga ke petang baru siap. Pukul 3 petang, en. hubby hantar saya ke Putrajaya. Saya dan beberapa kawan pejabat yang lain harus berada di Bukit Jelutung atas urusan kerja. Dari Putrajaya saya tumpang Yana ke Shah Alam. Mujurlah tak lama kami di sana. Sebelum Maghrib dah sampai Putrajaya. Sementara menunggu en. hubby, sempat juga menjenguk rumah baru (kuarters) Yana. Baru saja didiami bulan ini....emmm... cantik. Sementara saya harus bekerja, en. hubby melayan si kecik. Dah berjanji dengan si adik nak bawa dia naik kuda pusing.... malangnya belum sempat nak naik, en.hubby terima sms dari saya. Mengamuk sakan dia sampai tertidur. Sampai rumah malam tu, sambung mengamuk.... puas dipujuk. Dah terlanjur terpaksa janji nak bawa dia esoknya... sabar jelahkan dengan kerenah anak-anak ni. Zaman sekarang macam dah terbalik kot, bukan anak-anak yang nak kena dengar cakap mak abah. Sebaliknya mak abah yang nak kena ikut cakap anak-anak.

~ Ahad ~

Selepas aktiviti men'download' filem.... tibalah masa untuk menontonnya. Awal-awal pagi saya dah buka 'lappy'. Masa ni adalah yang paling sesuai sebab semua masih tidur, tak perlu nak berebut dengan si adik dan en. hubby hahaha. Saya menonton dengan amannya filem KCB 1. Filem ini memang 'best'... memenuhi citarasa saya sepertimana saat saya membaca novelnya. Tak sabar nak tunggu sambungannya...KCB2. Sudah ditayangkan di Indonesia bulan September lalu.

Jam 10 pagi, si adik bangun terus menuntut janji. Haru betul dibuatnya. Kami keluar dari rumah tengahari, ke pejabat Putrajaya dulu. Masih ada beberapa barang yang perlu saya ambil. Dari pejabat, kami singgah makan tengahari kemudian terus gerak ke IOI Mall. Melunaskan janji pada si kecil itu... naik kuda pusing. Gembira sakan dia, naik satu pusingan saja dah mampu buat dia tersenyum lebar. Tertunai sudah janji kami, sebelum balik en. hubby belanja makan aiskrim. Masa nak bayar tu, masyaallahhhh... terkejut saya dengan harga aiskrim yang dibeli. Punyalah mahal, padahal kios aiskrim tu kecil saja... memang tak berbaloi. Harga macam makan aiskrim Baskin Robin pula. Saya membebel tak puas hati sampailah ke rumah. Sampai rumah, anak-beranak tidur sampai ke petang zzzzzzz...puas hati hahaha.

Esok, bakal berkerja di Cyberjaya. Macamana agaknya ye perasaannya....? Yang pasti esok akan sibuk dengan aktiviti mengemas barang dari kotak le pula.

No comments: