Thursday, December 17, 2009

:: Kejutan ::

Minggu ini saya menerima 2 kejutan dari en. hubby. Pertamanya... dia belikan saya sepasang kasut sukan Nike. Memang beberapa bulan lepas saya ada merungut dengan perihal kasut sukan saya yang dah tak sedap pakai lagi dah. Maklumlah... kasut tu dibeli sewaktu saya pergi kursus induksi itupun lebih 9 tahun yang lalu. Tak sangka pula en.hubby sangat prihatin dengan rungutan saya itu huhuhu... Sebenarnya en.hubby ni bukan jenis yang romantik tetapi kadang-kadang tindakannya yang tak disangka-sangka telah menyerlahkan sisi romantiknya hahaha... puji puji... ntah apa-apa. Apapun terima kasih banyak-banyak untuk en. hubby sayang. Bolehla saya rasmikan kasut tu ke Kuching esok... yey! yey!

Kejutan kedua yang saya terima berlaku 2 hari lepas. Kejutan ini memang buat saya gerammmmm....sangat dengan en.hubby. Hari Selasa tu, petang sebelum balik rumah en. hubby telefon saya di pejabat. Di tanya saya kalau saya ada rancangan nak kemana-mana malam nanti. Bila saya cakap tak ada nak kemana-mana, dia pun ajak saya keluar. Mati-mati la saya ingat dia nak ajak pergi main bowling. Saya pun ok saja dan bila saya tanya nak main bowling kat mana, dia jawab "biarlah rahsia..." Boleh? Hmmm.... saya pun tak palah bila dia jawab macam tu. Lepas Maghrib sedang saya bersiap-siap, en. hubby cakap tak payah pakai lawa-lawa, biasa-biasa je cukup. eh?? pelik betul en. hubby... sebab selalu pun saya bukan jenis yang melawa bagai. Masa ni saya musykil saja tapi buat tak kisah lagi. Waktu keluar rumah, saya bertambah pelik sebab en.hubby bawa semua komik yang dia pinjam dari Imi. Katanya nak hantar balik semua komik tu ke rumah Imi. Saya ni ikut sajalah. Sampai rumah Imi.... jeng jeng jeng... tengok kat luar rumah banyak kasut...eh nampak pula macam kasut Izzuddin... masyaallah rupanya Tok dan Tok Abahnya datang hantar si abang. Diorang baru saja sampai petang tu. Grrrr....kali ini memang saya terkejut b*ruk. Malu sendiri pun ada gak sebab tanpa en.hubby tahu, saya dah siap-siap bawa stokin, ingatkan memang betullah nak pergi main bowling. Bagus sangat lah tu main bowling di Precint 18. Cumanya bila nampak muka si abang tu geram saya cair le juga. Lepas semua rindu dendam pada si buah hati pengarang jantung ibu huhuhu....

Begitulah alkisahnya.... tok dan tok abah akan berada di sini sehingga Krismas. Tapi esok saya pula akan berpergian untuk 3 hari. Saya akan ke Kuching dengan kawan-kawan menari. Tibalah masanya untuk 'perform' selepas penat berlatih selama 2 bulan kebelakangan ini. Harap-harap ada hadiah yang bakal kami bawa balik, tak kisah tempat ke berapa pun hahaha.

Tak lupa juga Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah 1431. Apa azam anda untuk tahun baru ini? Semoga kita semua akan menjadi umatNya yang terbaik insyaallahhhh...

No comments: