Wednesday, December 30, 2009

:: Checklist Hujung Tahun ::

  • sedang menyesuaikan diri dengan suasana tempat kerja yang baru. walaupun sukar sebenarnya namun alah bisa tegal biasa. macam nak buat 'entry' khas pasal ni.
  • mungkin sebab tempat baru juga agaknya kerja-kerja menjadi lebih luar biasa dengan masalah-masalah yang tidak dijangka. harap-harap yang luar biasa ini dapat dicari jalan puncanya. apa yang penting???kerjaaasamaaa...
  • membuat persediaan sebelum penggal persekolahan dibuka awal tahun. baru 2 orang anak, namun pelaburannya boleh tahan...hampir semput juga dibuatnya. hmmm... macamana agaknya mereka yang punya lebih ramai angkatannya tambah pula jika kesemuanya masih bersekolah? Syukur alhamdulillah dengan rezekiNya. Menjadi harapan semua ibu dan abah moga pelaburan ini mendapat pulangan lumayan untuk masa depan anak-anak... insyaallahhhh. Setiap hujung tahun begini jugalah perasaannya.
  • sedang merencanakan aktiviti yang akan menghiasi tahun 1431H mahupun 2010. Sejak 1 Muharam... membuat senarai semak azam tahun baru. Sudah terlaksana?masih terbengkalai? perlu perbaharui dan di bawa ke tahun berikutnya?
  • satu lagi harapan yang ditanam tinggi menggunung, tahun ni belum dikurniakan moga tercapai tahun hadapan... insyaallah. kena pasang strategi juga ni, camana ya? usaha tangga kejayaan ... doa juga satu ikhtiar.
Ini saja? Tadi rasa macam banyak yang nak dimasukkan dalam checklist ni... tiba-tiba entah kemana hilangnya.

No comments: