Wednesday, December 23, 2009

:: Terguris ::

Bukan saya yang terguris tapi saya yang telah membuat hati seseorang terguris tanpa saya sedari. Saya tak pasti tapi dapat rasakan dari baris ayat-ayat smsnya...ada rasa yang satu itu. Lewat petang tadi menerima sms dari seorang sahabat berbunyi begini ....

sms 1: " Kenapa tak cakap nak ke kuching? (saya tersentap waktu ini. bagaimana saya boleh lupa sahabat nan seorang ini.)

balas : " sori lupa. mana tau ni?

sms 2 : "iye ler tu lupa...bla bla bla... Betul2 kecewa dgn k*y" (dia sudah merajuk)

dan seterusnya ada lagi sms darinya yang terus-terusan membuat saya rasa bersalah yang amat sangat. saya langsung tidak membalas lagi sms itu. saya kehilangan kata-kata. biar apa pun alasannya... memang saya bersalah. saya ke kuching hujung minggu lepas tapi saya tidak terfikir untuk menghubungi sahabat ini. sahabat yang telah sekian lama terpisah kerana tuntutan kehidupan. sahabat yang pernah berkongsi perasaan mahupun pengalaman. memang tidak sepatutnya ini yang terjadi. saya telah mengguris hati dan perasaan sahabat saya ini... apalagi yang boleh saya katakan. hanya huluran kata maaf yang mampu saya tuturkan. Maafkan saya ani... walau apapun ani memang berhak untuk merasa terguris atas kekhilafan saya kali ini.

p/s: cerita perihal saya di kuching akan ditulis kala hati ini sudah ok huhuhu.

No comments: