Monday, December 07, 2009

:: Penghujung tahun yang… ::

Agak sibuk bagi semua orang di pejabat. Pertama sibuk dengan kerja yang tidak pernah habis malah bertambah-tambah pun ada. Keduanya dan yang paling utama adalah pindah pejabat. Kami akan berpindah ke pejabat baru di Cyberjaya bermula Khamis ini. Persiapan sedang giat dijalankan jadi masing-masing pun sibuklah mengemas segala barang-barang dan peralatan. Pindah atau hijrah sempena tahun baru hijrah yang akan disambut dalam 2 minggu lagi moga menjadi permulaan yang baik buat kami semua di tempat baru.

Masing-masing diberi 2 kotak untuk diisi barang-barang peribadi. Hmmmm.... saya belum siap berkemas walaupun sudah mula sejak minggu lepas. Baru masuk tahun kelima saya di sini, tapi jumlah barang boleh tahan le juga. Tak tahu macamana nak susun-susunkan masuk ke dalam kotak. Masih dok bertangguh-tangguh, mungkin juga saya ni jenis yang suka buat kerja ’last minute’.... tunggu sehingga nanti dah memang betul-betul nak diangkat haaaa masa tu baru nak kelam kelibut. Memang tak bagus tabiat macam ni tapi nak buat macamana dah memang suka macam tu, semacam ada ’thrill’ sikit hahaha.
Sebut pasal pindah ni memang satu perkara yang amat meletihkan. Hujung tahun lepas pun saya sibuk dengan pindah juga. Masa tu sibuk pindah rumah. Memang bercinta nak mengemas semua....tambah pula barang-barang memang tersangat banyak. Hujung tahun ni pun masih tajuk yang sama.... pindah. Tapi mungkin tidaklah sebanyak waktu pindah rumah dulu, jadi ia tidaklah membebankan sangat. Ada sesetengah barang tu yang harus saya angkut balik rumah juga nampaknya. Aktiviti pindah-memindah ni penatnya bukan sebab apa, mula-mula sebelum pindah perlu berkemaskan.... lepas pindah sampai tempat baru pun perlu berkemas juga kannn... itu yang penat sebenarnya.

Harap-harap perpindahan atau penghijrahan ini akan berjalan lancar sepertimana yang dirancangkan. Ditempat baru, suasana baru,semangat baru, jiwa baru.... kot-kot ada rezeki dapat anak baru hahahaha......... insyaallahhhhh.

No comments: