Monday, April 19, 2010

:: Syukur ::

En. hubby dah selamat sampai tengah malam tadi, lewat dari jangkaan. Namun, syukur alhamdulillah mereka semua selamat tiba. Namun begitu ada sesuatu yang tidak dijangka berlaku pada en.hubby pada hari ketiga mereka di sana. Itulah salah satu faktor yang menyebabkan en.hubby lewat tiba ditambah dengan hujan lebat menimpa bumi lewat petang tadi.

Saya bersyukur kerana sepanjang ketiadaan en. hubby selama 10 hari ni, hati saya masih tenang dan tidak ada kerisauan yang menjalar dalam hati. Saya hanya berdoa setiap hari agar Tuhan pelihara keselamatan mahupun kesihatan en. hubby. Namun apa yang saya tidak tahu dan en.hubby telah berjaya merahsiakannya dari saya.....dia ditimpa kecelakaan. Kaki sebelah membengkak, lutut koyak sikit...motor dia...hmm...side mirror patah sebelah. Subhanallahhh... sesungguhnya perancangan Allah itu lebih tepat dari segalanya. Manusia hanya mampu merancang namun Dia juga yang menentukan.

Saya tidak sangka saya boleh setenang ini. Mungkin kerana beberapa minggu ni saya ralit berulit dengan dia. Dia pemberi motivasi dan penyuntik ketenangan yang hebat. Dia berjaya membawa saya memikir kembali qada' dan qadar Allah. Bahawa segalanya adalah takdir Allah seandainya Allah berkehendakkan yang demikian. Segalanya sudah ditentukan olehNya. Masyaallahhh...



p/s: untuk kawan yang baca ni, saya cuti cemas ye hari ni. Kena bawa en.hubby pergi klinik ambil mc.

2 comments:

rezeki said...

salam

sabor jelah, semua baik buruk datang dari DIA

semoga cik hubby segera sembuh

khairanimaisurah said...

salam pak itam,

terima kasih...