Monday, May 03, 2010

:: April dan Buku ::

Hari tu masa pergi PBAKL bulan Mac lalu dan setelah membeli sejumlah buku, kononnya bulan April akan berehat dari membeli bukulah....kononnya... Tapi itulah, kalau dah pergi shopping complex, dan kalau tak singgah ke kedai buku memang tak sah. Dan...kalau dah masuk ke kedai buku tu memang tak sah le kalau tidak membeli sebiji dua.

Maka dengan itu inilah hasilnya kalau dah menyinggah kedai buku untuk bulan April...

~ Setenang Cahaya Hati (Salina Ibrahim) ~

Novel ni dah ada masa PBAKL lalu, tapi saya tak ingat pula nak beli. Saya tahu tentang kewujudannya dan ia memang sepatutnya ada dalam senarai beli saya tapi entah kenapa boleh lupa pula. Masa singgah MPH Alamanda ternampak novel ni terus ambil. Bila nak baca? Tunggulah giliran...


~ Karipap Karipap Cinta (Nazri M Annuar) ~


Buku ini saya beli kerana tertarik dengan judulnya. Hanya kerana itu tapi saya belum sempat membacanya(juga perlu tunggu giliran) dan tidak tahulah pula cerita berkisar tentang apa.



~ DIARY of a Wimpy Kid ~

Kenapa ye saya beli buku ini? Hmmm...mungkin sebab ilustrasi kulit depannya itu yang buat saya tertarik. Ini adalah buku baru karya Jeff Kinney dan ada 2 lagi judul untuk siri buku ini. Saya beli satu dulu untuk baca dan menilai, kalau ok mungkin saya akan beli yang 2 judul lagi tu. Buku ini macam blog, jurnal atau diarilah...dan yang menariknya ada ilustrasi kartun bersama-sama cerita.


~ Travelog Cinta Abadi - Roza Roslan ~


Buku terbaru dan terakhir saya beli dalam bulan April. Beli terus dari Prof Muhd Kamil, ini merupakan karya pertama isteri beliau Pn. Roza (ada t/tangan Pn.Roza). Sebelum ini saya dah baca 2 buah buku karya Prof Muhd Kamil... Travelog Haji dan Travelog Dakwah... dan sememangnya kedua-dua buah buku in sangat mengesankan. Kerana itu juga saya terdorong untuk membeli dan membaca Travelog Cinta Abadi ini. Sekarang sedang berulit dengannya... sungguh tidak adilkan...yang akhir dibeli...tapi didahulukan membacanya...

2 comments:

suez said...

i'm interested with the diary of the wimpy kid.

Nurilhami said...

betul sue, pertama kali tgk pun dah tertarik menarik, mcm bagi inspirasi padahal ni diari budak sekolah jek. jom baca...