Monday, May 16, 2011

:: Ahad yang indah ::

Hari Sabtu sudah siap-siap segala kerja rumah.... biasalahkan tugas rutin hmmmm. Tiba hari Ahad ye... masa untuk kami anak-beranak berjimba-ria ecehhhh. Sudah berjanji dengan maksu, ibu akan hantar abang ke Shah Alam untuk special treatment kelas matematik bersama maksu. Minggu ini sudah masuk kali kedua abang mengikuti special treatment dari maksu.

Awal-awal pagi sudah siap sebab kami semua akan bersarapan di Shah Alam. Ini adalah permintaan ibu yang teringin sangat hendak mencuba makanan di restoran Pak Li Kopitiam gara-gara terpengaruh saat menonton rancangan Sarapan setiap hari Ahad jam 8 pagi di TV3 tu. Alaaa... rancangan yang pengacara si Sham Botak tu lahkannn... maksu kata dia hensem.... hmmm???

Maka, pagi Ahad yang indah semalam kami pun bersarapanlah di Pak Li Kopitiam di seksyen 7 Shah Alam. Maka dengan itu tertunailah hasrat si ibu ini hihihi...


Muka baru bangun tidur ke muka lapar pun tak tahulah. Maklumlahkan kena bangun awal di pagi Ahad, maka mood sedikit lambat untuk dijana.




Kami tiga orang ini biasalahkan.... mesti sentiasa gembira kalau dapat keluar berjalan hehehe. Pesan makanan macam kalau boleh semuanya hendak dirasa, dimakan. Tak baik... tak baik... nanti takut pula makan tak habis.


Apa yang kami pesan... ada telur separuh masak (3 set tu). Ada juga kentang goreng (pagi-pagi adik dah minta)

Maksu juga pesan bun dan kari ayam

Ibu pula teringin hendak rasa kuetaw goreng. Hmmmm sedap la juga...

Abang pula makan roti bakar Pak Li Kopitiam.


Sudah bersarapan, terus ke agenda yang berikutnya. Maksu bawa abang ke perpustakaan masjid Shah Alam manakala saya dan adik ke SACC Mall. Meronda le kami berdua nampaknya sementara menunggu lebih kurang 2 jam maksu mengajar si abang.

Dari satu kedai ke satu kedai kami jelajah. Mula-mula masuk MPH, beli buku latihan untuk adik sebab dia sudah bosan tak tahu hendak buat apa. Sudah dapat buku terus duduk tepi koridor buat latihan. Sesuka hati dia sahaja hendak melepak mana-mana... Kemudian kami masuk kedai Lovely Lace. Adik dah rambang mata, lagi-lagi bila nampak beruang comel kat atas tu. Minta maaf.... ibu memang tak layan... Lepas tu terus sentap merajuk-rajuk sebab ibu tak nak belikan.


Maksu dan abang sampai sejam lebih kemudiannya. Sekali lagi masuk MPH sebab maksu ada hendak beli buku. Alih-alih keluar dari MPH, dua beradik tu dapat buku lagi. Tidak mengapalahhh... pelaburan untuk beli buku tidaklah merugikan kannnnn.

Dari SACC Mall, kami ke seksyen 13 untuk makan tengahari. Untuk mengujakan lagi anak-anak hari ini, kita bawa mereka ke restoran Upin & Ipin yey!!! Memang mereka sangat teruja... hati sangat berbunga ria.

Boleh tahan juga makanannya di sini... sedap. Cucur udangnya sedap, nasi ayam Upin Ipinnya pun sedap.

Anak-anak ini, air mineral dengan label Upin Ipin pun jadi sangat sedap.

Hah!!! ini lagi seorang. Kalau ada si kecil Luqman tu entahlah jadi macamana pula. Dia pun peminat fanatik Upin Ipin.


Sudah kenyang, bawa pula berkunjung ke butik Upin Ipin. Lokasi butik berdekatan dengan restoran. Tapi... awal-awal sudah dipesan, tidak boleh membeli apa-apa pun. Sekadar ziarah manja sahaja hehehe....

Berposing ambil gambar sahaja cukup...


Belek-belek sahaja juga dibenarkan... hehehe...


Berposing lagi dihadapan pejabat Les Copaque Production.


Posing lagi....



Dan lagi...


Masa ni hujan sudah turun. Dari sini terus hantar maksu balik rumah, kami pun terus balik Puchong. Letih seharian berjalan, anak-anak tidur dalam kereta sampailah di rumah. Yang penting hati mereka gembira, ibu pun turut gembira....yeeehaaa!!!


3 comments:

khay ke'ai said...

si kecil Luqman sudah maksu bawa ke U&I Geng's Corner seusai membeli jubah-jubah PakLong...memang si kecil itu sgt teruja...lihat saja gmbrnya di FB...woooottt woootttt....

Marsyithah Khidzir said...

Feveret Tasneem kueytiow goreng pokli tu

khairanimaisurah said...

nik... ye ke. hehehe... kueytiow diakan tak pedas, senang le budak2 mkn