Sunday, July 03, 2011

...

Hari ini hari sibuk tidak lekat di rumah. Baru sahaja sampai rumah jam 10.30 malam tadi selepas sehari menghabiskan masa di luar kawasan. Dia pinjam kereta maksu sejak hari Jumaat sebab en. hubby bawa kereta untuk kerja luar. Jadi hari ini dia terpaksalah bawa abang ke Shah Alam untuk kelas matematik dengan maksu.


Kami keluar rumah seawal jam 9.30 pagi kemudian bersarapan di Shah Alam, dalam kereta sahaja. Dia masak nasi goreng, kira jimat habislah ni hehehe... Sementara sesi latihan matematik berlangsung di perpustakaan masjid Shah Alam, dia dan adik menghabiskan masa mengunjungi Pesta Buku Selangor di SACC. Dia tidaklah berapa teruja sangat hendak membeli sebab kebanyakan buku-buku yang dalam senarai dia sudahpun dimiliki sebelum ini. Cukuplah sekadar jalan-jalan.... meronda dari satu booth ke satu booth yang lain. Sempat juga dia bawa adik ronda-ronda pula ke SACC Mall. Memang tidak berhajat hendak membeli-belah pun, alih-alih ke MPH Bookstore juga kami. Tempat itu sahaja rasanya yang paling best untuk dikunjungi. Adik pun suka.


Dalam jam 12.30, maksu ambil kami kemudian terus ke Sentul rumah Luqman. Dah lama tidak berjumpa Luqman dan lagipun hendak bagi hadiah harijadi tertangguh untuk si kecil tu. Maksu harus gerak balik ke Shah Alam lebih awal, jadinya terpaksalah dia dan anak-anak menunggu en.hubby. Sempatlah menonton perlawanan bolasepak pusingan kedua Malaysia bertemu Taiwan. Malaslah hendak mengomel pasal perlawanan tu meskipun Malaysia layak untuk pusingan seterusnya. Apa pun tahniah untuk pasukan Malaysia.

No comments: