Tuesday, July 26, 2011

:: Super Wife Super Mom Super Women SuperMak ::

Eh! Super Mom tu sama la dengan SuperMak kan... Bukan senang kan hendak menjadi seorang wanita super yang mampu buat segala benda. Tetapi segalanya adalah tidak mustahil sebab walau kita hanya seorang wanita tapi semangat kita sangat kuat dan kental. Kalau tidak macamana hendak laksanakan multi tasking dalam satu satu masa.


Kenapa pula dia tiba-tiba sahaja bercerita pasal wanita super ni? Mungkin dia mendapat suntikan inspirasi dari drama Supermak semalam. Walau dia tidak ada kuasa super power macam supermak tu tapi sebagai seorang wanita, isteri, ibu mahupun sebagai seorang anak dia rasa macam sudah ada kuasa super power. Macamana pula tu kan? Cuba bayangkan kita sebagai wanita ini yang diari kehidupan sentiasa terisi dengan segala macam aktiviti dan tanggungjawab. Tiap-tiap hari beberapa tugas dan tanggungjawab harus dilaksanakan sebaik mungkin.... sama ada untuk majikan (bagi yang berkerja), untuk keluarga (suami dan anak-anak), untuk ibu bapa, untuk masyarakat dan sebagainya. Tiap-tiap hari adalah merupakan satu hari yang penuh.... penuh dengan segala aktiviti, tanggungjawab. Namun alhamdulillah kita sebagai wanita biasa ini masih mampu melaksanakannya... dan adakala wanita biasa ini juga bisa menjadi wanita yang luar biasa kerana berjaya menjalankan peranannya dengan sangat cemerlang kannnn.


Sekali lagi dia rasa memang tidak mudah untuk menjadi wanita yang super segala. Jiwa raga harus kental, semangat waja harus ditekad dan disemat, tenaga harus dijana setiap hari, kesihatan tubuh badan harus dipelihara, ilmu dan pengetahuan perlu digali dan dicambah sepanjang masa.


Seronok semalam dia layan drama Supermak, dan itulah yang tiba-tiba hari ini dia pun mendapat semangat terlebih semacam. Memanglah dia tidak ada kuasa super power, tapi dia boleh sahaja layan cerita tidak logik langsung itu untuk merehatkan minda, kurangkan stress... ok apa... Yelah kan asyik buat cerita lelaki sahaja yang ada kuasa super power, sesekali keluar cerita suri rumah ada kuasa macam itu....uihhhh....layannnnnzzzzz... Kalaulah kita ni ada kuasa macam tu kannnn....hik hik hik....mula hendak merepek!

No comments: