Sunday, September 19, 2010

:: Selepas 21 tahun ::

Hari raya ketiga adalah hari perjalanan saya balik kampung en. hubby pula. Tapi sebelum itu, saya ajak en. hubby singgah restoran RFC untuk menghadiri majlis reunion SMI batch 1993 (batch saya le tu). Majlis dijadualkan bermula jam 10 pagi, jadi waktu saya sampai dalam jam 11 tu dah ramai le kawan-kawan lama yang dah sampai. Wahhh....berdebar-debar rasanya nak berjumpa balik setelah 21 tahun berlalu.


Gambar ini diambil sebab kononnya saya singgah sekejap sahaja takut nanti tak sempat masa sesi bergambar ramai-ramai. Alih-alih....hmmmppppsss hihihi....

Terima kasih banyaklah kepada en. fb kerana telah mempertemukan semula kami semua. Majlis reunion ni memang telah dirancang awal sejak awal-awal puasa lagi. Syukur alhamdulilllahhhh.... ramai juga yang berjaya menghadirkan diri. Saya ni pun cadangnya hendak singgah sekejapan sahaja kononnya sebab nak balik jauh ni kannn.... Alih-alih telah jadi berlama-lamaan pula di situ. Bukannya apa, mula-mula malu-malu kucing, tapi bila dah jumpa.... masyaallah macam-macam nak digebangkannnn.... bayangkanlah nak cover cerita sepanjang puluhan tahun yang tidak berjumpa tu kannnn


Geng-geng perempuan. Sebenarnya geng-geng perempuan kelas saya tidak ramai yang hadir. Ini yang ramai dari kelas-kelas lain, tapi saya kenallah semua sebab ramai antara kami yang duduk asrama dulu.

Yang rasa berdebar-debar tadi tu kannnn sudah bertukar rasa tergedik-gedik ( ye ke?) hahaha.... macam kembali muda remaja. Almaklumlah jumpa kawan-kawan sekolah ni. Tetapi yang paling seronok tu sebab mereka masih mengenali saya dek kerana masih maintain wajah muda remaja....ecewahhhh terperasan pula. Geng-geng perempuan ni memang tak puas hati lah kerana saya berjaya memaintainkan diri hahaha.... mereka tidak tahu alignment dan balancing yang sudah lari ni selepas beranak dua ni ye.... Siapa-siapa pun macam tu juga kannnn... tapi kalau sudah orang kata masih tak berubah terpaksa redhalah kannnn hihihi....


Ada jugalah di antara kawan-kawan yang sampai ke sudah saya tidak boleh nak cam terutamanya kawan-kawan lelaki lah. Berubah seratus peratus dari muka sampai bentuk fizikal.... hah! macamana nak kenalkan.... ke buat plastic surgery..upppssss...


Inilah kawan baik saya masa sekolah menengah....Justin Khoo ( kawan-kawan baik saya di zaman menengah dulu memang ramai Caya Nun Alip)

Sebenarnya sampai ke hari ini, perasaan gembira tu masih terasa-rasa. Macam tak puas jumpa pun ada juga. Hishhh.... macam-macam hendak diceritakan ni kalau diikutkannnn tapi hendak buat macamanakan itu sahaja masa yang ada. Itupun saya gerak dari RFC pun sudah hampir jam 1 petang. Dek kerana tahap keterujaan yang tinggi juga satu keping gambar pun tidak disnapkan oleh kamera saya...hahaha... entah apa-apa. Lepas tu baru rasa menyesal... pun tidak berguna lagilahhhh. Gambar-gambar yang ada ni pun terpaksalah saya ambil dari fb kawan-kawan.

Dengar-dengar mereka hendak jadikan majlis reunion ni acara tahunan. Hmmmm.... baguslah macam tu kan. Ada rezeki, dipanjangkan umur, bolehlah kita berjumpa lagi.

Mamat cina di tengah yang memakai t-shirt putih tu dulu pakwe tipu-tipu saya.... hik hik hik malu pula bila jumpa. Tapi dia masih single sampai sekarang...kenapa ye? hahaha... en. hubby tolong jangan cemburu yaaa...

No comments: