Friday, November 12, 2010

:: Beli sebab judul ::

Tengahari tadi saya dan si abang melepak-lepak di Alamanda sebelum saya menghantarnya ke kelas KAFA. Biasanya en.hubby yang ambil abang dari sekolah... lagilah hari Jumaatkan... kena pergi sembahyang Jumaat. Tapi sebab en.hubby tidak ada hari ini maka secara tidak langsung sayalah yang mengambil-alih tugasnya.

Sambung cerita melepak tadi, lepas makan kami dua beranak jalan-jalan dalam Alamanda tu... dari satu lot kedai ke satu lot kedai yang lain tanpa membeli apa-apa pun (berjaya mengawal diri nih...hehehe). Tiba-tiba saya terfikir, daripada melilau macam tu baiklah kami melepak dalam kedai buku. Maka teruslah kami menuju ke MPH.

Abang dengan aktivitinya dan saya pun dengan aktiviti sendiri dalam MPH tu.... dari satu rak ke rak buku lain. Sehinggalah saya bertemu dengan sebuah novel ini yang berjudul insyirah. Terus menarik perhatian saya untuk membelek buku itu. Apa yang menariknya dengan judul novel tu? insyirah kannn... itu kan nama si adik... hehehe... Saya hanya membelek sekilas di bahagian kulit belakang novel untuk membaca sinopsis. Terus.... pegang buku itu tanpa mahu melepaskannya lagi. Lepas itu saya memilih buku untuk si adik dan bila abang pun dah dapat buku yang berkenan di hati langsung saya menuju ke kaunter bayaran untuk membayar.

Mudah sungguh saya membeli buku kannn... kali ini betul-betul saya beli sebab judul buku itu sendiri. Tapi saya yakin ia tidak kurang menariknya sebab novel ini memenangi tempat pertama Sayembara Menulis Novel Kanak-kanak dan Remaja DBP 2007 (Kategori Remaja(Melayu)). Sememangnya saya tidak terlalu berkira dalam perihal pembelian buku-buku ni. Lagi saya suka ada lahhh... kalau tiba-tiba anak-anak minta nak beli apa-apa buku, itupun tengok juga lah buku yang macamanakannn...

kualiti gambar sangat menyedihkan sebab menggunakan kamera laptop(webcam)

Judul : insyirah

Penulis : Azman Ahmad

Penerbit : DBP

Terbitan tahun 2009

No comments: