Thursday, November 04, 2010

:: Dari Novel...ke Layar Perak...dan kini di kaca TV ::

Mula-mula mengenali Ketika Cinta Bertasbih(KCB) melalui 2 buah novel karya Habiburrahman El Syirazzi hati sudah terpikat. Setelah hampir 2 tahun , novel ini diangkat ke layar filem. Sekali lagi filem ini berjaya mencetuskan fenomena selepas filem Ayat-ayat Cinta yang juga diangkat kisahnya dari sebuah novel juga karya Kang Abik.

Dan...istimewa pada Ramadhan yang lalu, KCB disambung dalam versi drama pula. Tapi itulahkannn....istimewanya hanya ditayangkan di televisyen Indonesia sajalah. Masa awal Ramadhan lalu ada juga dengar pasal drama KCB ni tapi masa tu saya kurang ambil kisah. Maka langsunglah terlupa akan hal itu.
Sumber : Google

Baru-baru ini Suzi bagi tahu yang husband dia sudah download drama KCB ni. Wahhhh!!! apa tunggu lagi....hehehe...mohon belas ihsan nak copylahkannn...

Sekarang ni tengah layan drama KCB sebanyak 56 episod....phewww!!! bila nak habis khatam pun tak tahulah. Episod 1 pun belum habis tengok lagi nih...

Sebenarnya saya kurang gemar sikit nak layan drama banyak episod ni sebabnya lagi panjang cerita lagi banyak konflik kannn... Itu yang tak best tu. Letih jiwa raga....kalau boleh nak tengok part yang bahagia bahagia saja....hik hik hik... Baru episod 1 dah mula konflik dah... hishhhh letih!

No comments: