Monday, June 27, 2011

:: Aku...Jun...dan Buku::

Hari Jumaat lepas mengikut kawan-kawan ke JJ Equine meskipun tidak berhajat untuk membeli apa-apa(kononnnnnn). Elok sampai di sana....jeng..jeng...jeng... terus teringat yang hadiah harijadi untuk si kecil Luqman belum dicari lagi (itu yang konon tak ada hendak beli apa-apa kannnn).


Sebelum apa-apa, kami mengisi perut dahulu. Kemudian masing-masing berpecah dan saya terus menuju ke kedai buku Popular. Kita hendak menggalakkan anak-anak membaca dan suka buku kan, jadi elok benarlah hadiahkan mereka buku. Ohhh!!! ya... kedai Popular sekarang ada menawarkan diskaun hebat terutamanya kepada ahli.


Hadiah harijadi yang ke-2 tahun untuk Luqman Afif. Menarik sangat buku ini sebab warna-warni, besar, jelas dan terang lagi. Mesti Luqman suka.

Ini pula untuk si abang. Kalau beli untuk Luqman seorang sahaja haruslah akan mengundang banyak pertanyaan oleh dua beradik tu pula. Jadi, baik sediakan payung sebelum hujan.


Istimewa untuk si adik sempena Ramadhan yang bakal menjelma tidak lama lagi. Malahan buku ini sebenarnya relevan untuk semua... Lagi menarik sebagai tarikan untuk kanak-kanak kerana penyampaian dan penjelasannya sangat mudah difahami dan ilustrasinya yang berwarna-warni sangat menarik perhatian.


Dan untuk si ibu semestinya juga ada. Buku terbaru dari Puan Roza Roslan. Seronok baca cerita dan pengalaman Puan Roza.


No comments: