Wednesday, June 01, 2011

:: Cuba-cuba dulu... ::

Inilah kejadian pada hari Ahad 2 minggu lepas. Lokasi kejadian adalah di Kompleks Sukan Air, Presint 6, Putrajaya. Acara; pertandingan mewarna sempena Kejohanan Perlumbaan Perahu Naga dan Hari Keluarga JPM.

Sejak dari dahulu lagi kalau ada pertandingan mewarna ni, asyiklah memujuk anak-anak suruh masuk tapi masing-masing mengada tak mahu. Walhal dalam hati tu teringin... entah apa yang mereka takut pun tak tahulah.

Tapi berlainan pula kali ini. Bila en.hubby tanya masing-masing nak masuk atau tak pertandingan mewarna, kalau nak abah nak daftar nama.... terus laju sahaja mengangguk. Aikk??? Ibu pula yang terkejut. Hmmm.... mungkin-masing dah besar jadi dah tak segan agaknya.

Tengoklah gaya si abang tu, macam takut-takut.... malu-malu kucing pun ada.

Si adik nampak macam ok. Dalam hati tu tak tahulah pula ibu.... hehehe...
Ok... dah mula mewarna. Pertandingan kali ini disusun mengikut kategori umur. Abang dalam kumpulan umur antara 7 hingga 9 tahun. Persaingan agak sengit dalam kategori ini.
Adik pula dalam kumpulan umur 4 hingga 6 tahun. Nampak macam ada harapan.
Dan akhirnya... cubaan pertama adik telah membuahkan hasil. Adik mendapat hadiah tempat ketiga. Alhamdulillahhhhh.... senyum melebar. Kesian jugalah dengan si abang sebab tidak berjaya meraih sebarang hadiah.... yelah kategori dia ni susah sikitlah sebab dah ada yang selalu masuk pertandingan kannn.... masing-masing sudah bersedia dengan peralatan warna sendiri kalau hendak dibandingkan dengan abang yang tak bawa apa-apa hanya mengharapkan pensil warna yang diberi oleh penganjur sahaja. Tidak mengapalahkannn.... percubaan pertama...
Ibu tumpang sekaki berkongsi kegembiraan

No comments: