Tuesday, January 25, 2011

Hari ini masuk hari kedua saya berada di Sarawak. Semalam saya di Kuching, hari ini sudah berada di Miri. Letih betul rasanya, macam terkejar-kejar.

Penerbangan awal pagi semalam ke Kuching, kemudian terus ambil teksi menuju ke Sri Aman. Perjalanan mengambil masa 2 jam 45 minit. Sepanjang perjalanan, tidur sahaja. Selesai kerja di Sri Aman, terus gerak balik bermalam di Kuching. Tambang teksi dua hala, sangat melelahkan jiwa raga dan dompet huhuhu.... kesemuanya rm400. Nangis... nangis...namun apa boleh buat... itupun pemandu teksi tu cakap, ini sudah kira murah tuk... dia bagi harga istimewa...hua hua hua... wallahua'lammm

Sampai bandar Kuching, hari sudah gelap. Badan letih tak boleh hendak cakap lagi tapi harus gagah cari hotel dulu. Mula-mula tuju Hilton.... mak aihhh penuh sudah... ambil teksi lain pula cari hotel lain. Bayar teksi lagi rm10. Mujur ada bilik... maka beradulah di hotel Grand Margherita hanya untuk satu malam sahaja. Tapi hotelnya boleh tahan juga... best dan cantik...

Awal-awal pagi dah bangun. Selepas sarapan di hotel, terus gerak ke Kota Samarahan. Tambang teksi, rm30. Syukur alhamdulillah kerja di Kota Samarahan selesai dalam jam 2.30 petang. Terus pula gerak ke lapangan terbang untuk ke Miri jam 4.30 petang.

Maka sekarang ini tengah berehat-rehat kat hotel...Imperial Miri. Esok pagi baru mula kerja pula.... di mana pula ya? hmmmmm....esoklah cerita... Saya akan berada di Miri 2 malam.

Sepanjang minggu ni sampai hari Isnin depan, tinggallah anak-anak dengan abahnya di rumah. Harap-harap semuanya ok. Baru kejap tadi telefon.... terubat sikit rindu dapat dengar suara tiga beranak tu.

No comments: