Sunday, April 17, 2011

:: Perancangan yang tiba-tiba... ::

Tiba-tiba sahaja kami anak-beranak menghabiskan cuti hujung minggu di SP. Yey!!! kami balik kampung!!! Tanpa perancangan awal, tidak ada ura-ura pun.... sesungguhnya perancangan Allah itu lebih hebat.

Maka dapatlah saya berjumpa dengan bonda tercinta.... yang dirindu, diingati selalu. Macamana boleh tergerak untuk balik ye? Hmmm... itulah kan. Kalau sudah begitu takdirnya maka begitulah yang terjadi sepertimana yang dikehendakiNya. Yang sebenarnya ada urusan sedikit perihal pemergian bonda tercinta ke Mekah bulan 5 nanti..... insyaallahhh. Ibu, abang dan adik teman maksu balik SP.

Alhamdulillahhhh.... dapat jumpa mak. Mak pun sebenarnya kurang sihat jadi bila kami semua balik ni dia rasa macam kuat sikit. Tapi itulah hari ini sudah hendak balik, tinggallah mak seorang lagi. Urusan pun sudah selesai, syukur walau ada rintangannya.

Paling seronok sebab si abang sudah dapat merasa pengat labu yang telah sekian lama diidamnya. Ibu pun tumpang sekakilahhh... sedap betullah pengat labu+ubi yang mak buat ni.

No comments: