Friday, April 15, 2011

:: Phuket Bike Week 2011 ::

Lokasi Phuket Bike Weeks kali ini betul-betul di Patong Beach. Sebab itulah en.hubby dan kawan-kawan tempah hotel di Patong.

Lewat petang itu, selepas rehat-rehat sekejap di bilik, saya dan en.hubby terus keluar jalan-jalan ke lokasi Phuket Bike Weeks. Tak perlu naik motor, kami hanya berjalan kaki sahaja ke pantai.

Pantai-pantai di Phuket ni nampak best sebab ada banyak kerusi dan payung yang disediakan untuk berjemur di sepanjang pantai. Ramailah mat-mat saleh dan minah-minah saleh yang berjemur di sini. Bahaya untuk pandangan mata....hahaha....

Malamnya nanti ada jamuan makan besar-besaran untuk semua bikers yang datang dan berdaftar.

Sepanjang Phuket Bike Weeks yang berlangung ini, ada banyaklah gerai-gerai jualan. Kebanyakannya jualan aksesori-aksesori untuk para bikerslahhh.

Masa ini juga boleh tengok bermacam-macam jenis motor superbike berkuasa tinggi.

Motor Harley Davidson sahaja ada bermacam-macam jenis dan model.

Unik...

Saya dan en.hubby puas ronda-ronda sampai ke malam. Waktu ini pengunjung sudah mula ramai.

Kami tak join pun makan malam sempena Phuket Bike Weeks tu. Kami makan di restoran berdekatan dengan tempat penginapan. Lokasinya dibelakang Boomerang In sahaja. Hanya berjalan kaki juga kesana.

Nama restoran Kusuma Seafood. Harga boleh tahan...murah. Yang penting halallah kannn, sebab ia milik orang Muslim. Ramai pengunjung makan di sini terutamanya orang Malaysia sebab hendak cari makanan halal di sini macam agak susah sikit bagi yang belum biasa.

Lepas makan, saya, en.hubby, Remy dan Fiza jalan-jalan lagi ke lokasi Bike Weeks. Padahalkan, waktu ini saya memang sudah rasa penat teramat-amat sangat. Mata memang macam dah tak boleh nak buka dah, tapi kugagahkan jua. Jalan-jalan sekejap sahaja, terus balik hotel dannnnnn tidurrrr.....

Awal-awal pagi esoknya sudah bangun. Hari untuk kami balik. En.hubby dan kawan-kawan akan meneruskan lagi perjalanan mereka. Diorang bertolak awal, tinggallah saya dan Fiza sebab penerbangan balik kami jam 1.35 petang.

Pagi itu, saya dan Fiza berjalan kaki di Patong mencari kedai makanan halal untuk bersarapan. Alhamdulillah.... berjumpa juga setelah berpecah-peluh berkeringat.

Kami makan nasi kuning. Ada lauk ayam masak apa entah. Ada sup dan juga sayur salad berserta sambal.

Jam sepuluh lebih kami menaiki tut tut menuju ke airport. Tambang tut tut dari Patong ke airport adalah 600B. Best juga naik tut tut, rasa macam pusing pulau Phuket pula hihihi... Tut tut boleh tahan juga lajunya. Hanya mengambil masa lebih kurang 45 minit sahaja untuk sampai ke airport.

Urusan check-in selesai, kami meronda-ronda sekitar airport sementara menunggu penerbangan balik.

Alih-alihkan.... lagi setengah jam sebelum boarding, dengar pengumuman yang penerbangan kami tertunda. Mujurlah tak lama sangat, tunda dalam setengah jam sahaja. Alhamdulillahhhh selamat sampat LCCT lebih kurang jam 5 petang.

Kalau hendak diikutkan memanglah tak puaskan. Tapi bersyukurlah dapat juga merasa jalan-jalan di tempat orang. Insyaallah.... kalau ada rezeki rasa hendak pergi lagi dan kali ini mesti pergi lama sikit. Banyak aktiviti dengarnya yang boleh dibuat di sana.