Wednesday, January 12, 2011

:: Berdansa ikut gerak tari ::

Fuuhhhh!!! Leganya dapat berpeluh semalam. Tidak bersenam, tidak juga berbola jaring mahupun futsal. Kami mengatur langkah, menyusun gerak tari mengikut irama. Bukan Poco-poco mahupun Jaihoo... Tidak juga Sehati Berdansa malah bukannya Mari Menari. Tapi mari kita berkenalan pula dengan Line Dance... yeehaaa!!!

Mulanya saya macam malas ikut, tapi ada yang asyiklah dok memujuk. Lagipun, Line Dance ini hanya sekali seminggu sahaja. Fikir-fikir balik, oklah juga untuk memanaskan badan, keluarkan peluh, jaga stamina sikit.

Saya mengaku bahawa saya memang jakun sebab tak tahu langsung apakebenda alah Line Dance ni ye. Semalam untuk kelas yang pertama ini, ok barulah kenal sikit-sikit. Gerak tari yang berbeza mengikut lagu dan setiap langkah gerak tari dilakukan membentuk satu wall dan diulang sehingga tamat lagu. Kemudian langkah tari berbeza untuk lagu yang seterusnya. Saya tak pasti pula berapa lagu kesemuanya tapi semalam baru belajar langkah untuk 2 buah lagu sahaja. Itupun sudah sangat mengelirukan dan agak kelam-kelibut saja. Hahahaha... biasalahkan baru pertama kali. Yang penting ia adalah sihat untuk tubuh badan kita juga. Jadi, marilah berusaha dengan Line Dance hihihihi... Seminggu sekali setiap hari Selasa jam 8.30 malam di MPC taman rumah saya yeehaaa!!!

Lepas dah berpeluh dengan Line Dance, kita langsung berpecah-peluh dengan teh tarik dan roti canai di kedai mamak Baraketh pula keh keh keh... Sudah kenyang, balik rumah tidur...hihihi hodoh betul perangai.