Monday, February 08, 2010

:: Cemburu ::

Semalamkan saya terpaksa duduk rumah sebab 'stanby' kerja kan. Semalam jugaklah 'ride' pertama mr.biker (en.hubby) dengan mr. greennya. Projek kali ini bersama Kelab Bikers Amanputra ke Kuala Selangor pekena makanan eksotik. Yang buat saya cemburu sebab tentulah tak dapat nak ikut sekali, dan yang paling cemburu tu sebab 'ride' kali ini semuanya bawa mem-mem bikers. Arrrggghhh... memang tak puas hati betul. Awal-awal pagi dengar deruman semua motor tu siap buat lintas langsung belakang rumah... memang buat hati saya membara saja hihihi. Takpelah, kena redha sajalah, mungkin lain kali pula. Cuma satu saja yang jadi masalah, kalau saya ikut mr. biker pergi 'ride', mana kami nak letak 2 orang cinta hati kami tu. Hmmm... harus difikirkan selepas ini, atau mungkin boleh 'ride' musim cuti sekolah, yang 2 orang tu kami poskan saja balik kampung hahaha... kejam sangat tak?

Cerita pasal 'ride' semalam... mr. biker sampai rumah dalam pukul 4 lebih. Sampai rumah dah basah kuyup kena hujan, tengok muka memang letih sesangat. Dia dok mengadu sakit badan segala bagai, lagi-lagi tangan sebelah kanan siap kebas-kebas, lenguh-lenguh, hahaha penangan bermanja dengan mr. green. Malamnya mem ni juga lah dok menyapu minyak angin, urut semua. Mr. biker cakap semua mem-mem bikers yang ikut asyik dok tanya dia pasal saya. Masing-masing nak kenal sangat dengan mem yang akan jadi penumpang tetap belakang mr.green... hahaha...tak larat dia nak jawab. Sebabnya diorang cakap saya sombong, tak ikut sekali pergi 'ride'. Wahhhh... ni yang buat saya gerammm....hmmmm tunggulah akan tiba masanya juga. Tapi saya dah tebus 'sombong' yang diorang cakap tu malam semalam. Salah seorang geng bikers buat makan-makan (sempat lagi tu mem dia masak) sebelah malamnya, semalam. Siap dah pesan awal-awal suruh bawa saya sekali. Jadi sesi perkenalan dengan mem-mem bikers dah berlangsung dengan jayanya juga semalam. Semua mem ok... kepala boleh masuk punya... dapat kawan baru lagi. Best... best tak sabar nak ikut mr. biker pergi 'ride' nih... bila entah?

No comments: