Wednesday, February 10, 2010

:: Mari bersenam ::

Petang tadi, beberapa teman sepejabat termasuk saya beriadah di bilik gimnasium yang telah disediakan. Kami buat aktiviti senamrobik berpandukan vcd. Seronok jugakan sesekali beriadah, berpeluh bagai... rasa lebih segar dan sihat...ecewahhh... baru 2 kali je pun hihihi. Baru mula Isnin lepas, itupun hari pertama jadi kelam kelibut sikit. Iyelah kan, kami ni tak ada cikgu yang nak beri tunjuk ajar... main hentam kromo saja kekdahnya hahaha. Jadinya hari ini, kira nampak lebih teraturlah, kira semuanya berpeluh... memang bestla juga.

Tapi, itulah kan... bila dah seronok bersenamrobik, bila balik rumah je....wahhhhh baru terasa letihnya alahai. Lagi-lagi lepas mandi, sembahyang Maghrib, terus mata ni rasa dah tak boleh nak buka. Mujur hari ni tak masak, dah siap-siap beli di pasar malam. Tunggu apa lagi saya terus pejam....zzzzzzzz.... Tup-tup...sedar sebab anak-anak kejutkan "ibu...ibu...bangun, tengok Halimah Jongang ni"....hahaha...kalau tidak hah nasib koranglah anak-anak, biar abah sajalah yang melayan. Itupun... sesekali apa salahnyakan en. hubby melayan kerenah anak-anak ni, kalau tidak asyik ibu saja hehehe.

Hmmm....nampaknya emo-emo petang semalam dah tak adakan. Rasa bahagia saja hari ni. Itulah kehidupankan... adakala kita rasa gembira, ada hari rasa sedih tanpa sebab, ada juga rasa tenang lagi mendamaikan. Moga esok adalah hari yang lebih gembira dan menceriakan dalam hidup kita semua.

No comments: