Friday, February 12, 2010

:: Cuti panjang ::

Bermula esok semua akan bercuti sehingga hari Selasa sempena perayaan Tahun Baru Cina. Ini yang best kalau hari perayaan utama jatuh pada hari Ahad. Saya pula terpaksa cuti sehingga Rabu sebab sekolah si abang bercuti sampai Rabu. Malam ni kami akan balik ke Terengganu.

Mujurlah en. hubby tak jadi balik dengan mr. green. Kalau tidak dia dah merancang suruh saya yang bawa kereta dengan anak-anak, sementara dia ride dengan mr. green. Wahhhh... baik punya rancangan. Masa dia suarakan hasrat dia tuh, terdiam kaku saya jadinya. Dia tanya saya, berani tak kalau ibu drive sampai KT. Huhuhuhu.... macam nak nangis dah saya masa dia tanya tu. Tapi saya tidak beri jawapan terus, saya diam seribu bahasa tanpa sebarang reaksi. Lalu saya biarkan persoalan itu untuk beberapa hari sehinggalah petang semalam en. hubby cakap, "kita balik malam esok... lambat-lambat sikitlah bertolak". Hah! kalau dia dah cakap macam tu maknanya confirmlah dia tak jadi bawa mr.green. Sebabnya kalau bawa mr.green, kami akan balik pada Sabtu pagi. Hehehehe... kembang mekar hati saya waktu tu, tapi kembang di dalam sajalah, tak nak tunjuk sangat depan en.hubby yang saya gembiraaaa sangat tak payah drive sorang-sorang hihihi...

Dalam masa yang sama ni, saya sedih juga sebab tak dapat nak balik SP jenguk mak. Lagipun kali ini, banglong, adik shakir, dikyah semua balik. Adik Shakir siap dah tempah daging rusa, nak suruh mak masak special. Arrrgggghhhh tak aci betul... memang cemburu sangat nih. Tapi nak buat macamanakannn... nak jadi isteri mithali ni hihihi...

No comments: