Saturday, February 06, 2010

:: Melayan diri ::

Hari ni saya tinggalkan anak-anak dengan en. hubby di rumah... saya keluar beronggeng... wah wah wah... ayat tak sedar diri. Hmm... bukan beronggeng macam mana pun, pagi saya bawa kereta pergi servis. Itupun bukanlah pagi sangat... dah hampir 10.30 pagi baru saya gerak dari rumah. Biasalah kan... selesaikan dulu segala urusan di rumah. Sudah minta izin dengan en. hubby, lepas servis kereta nak pegi jalan-jalan kat JJ, saja melayan diri. En. hubby bagi lampu hijau, kita pun apalagi. Kereta siap diservis, lepas tu dibasuh pula.... tup tap tup tap, selesai dekat pukul 12 tengahari juga. Saya terus gerak ke JJ Puchong. Hmmm... banyaknya kereta, jalan pun sesak, agaknya semua orang keluar. Dekat JJ pun sama juga, punyalah ramainya rakyat jelata. Yang paling ramai kaum Cina, almaklumlah... raya Cina dah nak dekat ni kan. Masa ni lah diorang keluar membeli-belah, tambah pula pusat membeli-belah ni gigih buat Sale dengan harga istimewa(kononnya).

Yang sebenarnya saya ni pun kesana ada hajat juga hehehe. Pertama sekali nak beli beg tangan dan satu lagi nak beli 'sandle' untuk dipakai di pejabat. Lebih kurang 3 jam saya berjalan-jalan di sana, akhirnya dapat juga segala apa yang dihajati. Beg dengan 'sandle' dengan harga yang biasa-biasa saja, ditambah lagi dengan kupon 'voucher' JJ kira masih di bawah bajet. Sebelum balik, saya singgah beli mr. M untuk hidangan tengahari kami sekeluarga hari ini. Ini kiranya edisi menjaga hati sebab ditinggalkan hahaha... sesekali kan... bukannya selalu. Esok dah sah duduk rumah diam-diam seharian sebab esok giliran saya 'standby'.

No comments: