Sunday, January 03, 2010

:: Aktiviti... aktiviti... aktiviti ::

Malam tahun baru lalu kami berkumpul bersama jiran-jiran rapat... aktiviti ber'barbecue' belakang rumah. Acara bermula dari jam 10 malam...dan mulanya saya ingat kaum-kaum bapa saja yang berkumpul rupanya ada juga yang bawa 'mem' beserta anak-anak. Saya ikut join, dan seperti biasala bila berkumpul bersama ni, macam-macam le yang menjadi topik perbincangan. Topik biasa bila kaum ibu-ibu berkumpul tentulah perihal anak-anak, kerjaya, rumah tangga... bla bla bla. Seronok juga sesekali berkumpul macam ni. Kebiasaannya masing-masing sah-sah sibuk dengan segala aktiviti harian, jadi sesekali ada aktiviti seumpamanya dapatlah mengeratkan silaturrahim sesama kami. Sampai ke tengah malam jugalah kami berembun kat belakang rumah. Masa tepat jam 12 tengah malam tu, tiba-tiba ada letupan bunga api pula. Eh... macam meriah pula rasanya, entah ada jiran lorong mana entah yang pasang bunga api. Anak-anak le yang paling suka, mak ayah ni tak adalah rasa apa pun. Masa 'mem -mem' dah masuk tidur dengan anak-anak semua... kaum bapa-bapa masih ligat berembun. Tak sedar entah pukul berapa baru en. hubby masuk rumah. Sedar dah pagi...

Hari Jumaat langsung tidak kemana-mana. Saya ni seperti biasalah dengan rutin-rutin biasa seorang ibu. Banglong dan adik datang ke rumah lepas sembahyang Jumaat. Meriah sikit rumah. Terubat rindu nak jumpa si kecil Luqman. Dah pandai merangkak dah si kecil tu. Makin geram tengok gelagat dia. Hishhh... ini yang buat keinginan saya yang satu itu makin melonjak-lonjak. Bila la agaknya Dia nak kabulkan hasrat????

Hari kedua di tahun 2010.... ikatan suci telah terpatri, maka bersatulah 2 hati 1 jiwa. Moga ikatan suci ini berkekalan dan bahagia hingga ke akhir hayat. Kami menghadiri majlis akad nikah sepupu (pengantin lelaki). Akad nikahnya berlangsung di Kapar, Klang. Syukur alhamdulillah segalanya berjalan lancar sepanjang majlis. Yang paling 'best', menu kenduri tidak seperti kebiasaannya...nasi putih dengan sayur lemak kobis bersama ikan masin goreng telah berjaya menambat selera, sampai en. hubby bertambah 2 pinggan lahhhh...ada lagi menu-menu sampingan lain tapi yang utama ni lah paling ummpphhhh!


Afiq dan Zaleha

kami yang turut meraikan

Hari ini... tidak kemana-mana. Persediaan terakhir untuk memulakan musim persekolahan 2010 esoknya. Kasut sekolah, baju sekolah, beg, 'stationary' dan yang sewaktu dengannya semuanya dah dikumpulkan. En. hubby pun dah siap balut buku teks si abang. Saya akan bercuti 2 hari mulai esok. Pun bukan sebab anak-anak yang akan masuk sekolah cuma saja-saja ambil cuti awal tahun. Lagipun anak-anak sudah di tahun kedua tidak seperti tahun lalu, si abang baru masuk Tahun 1 dan si adik pula baru tukar sekolah tadika baru. Untuk tahun ini masing-masing sudah biasa jadi tidak ada apa-apa yang nak dirisaukan sangat. Cuma si abang saja yang buat pertama kali akan memulakan sesi kelas KAFA pada sebelah petang. Harap-harap semuanya akan berjalan lancar... insyaallahhhh.

No comments: