Monday, January 04, 2010

:: Novel Pertama 2010 ::

Tengahari tadi sebelum ambil abang di sekolah, saya singgah sekejap di Alamanda. Ingatkan nak ambil duit saja...memandangkan masih ada waktu lagi saya pun ronda-ronda lah dulu. Alih-alih sedar tak sedar (iyelah tu tak sedar) kaki ni dah berada dalam MPH. Akhirnya selepas setengah jam kat dalam tu inilah buku pertama yang saya beli di tahun ini.


Kalau tak silap saya ini adalah siri kelima Dear Yayah. Tiga sirinya terdahulu, saya hanya pinjam dari Dikyah. Siri keempat pula saya beli tapi dihadiahkan kepada Dikyah sempena hari jadinya. Tapi sebelum saya bagi Dikyah, saya dah siap baca dulu la... tiba siri kelima hmmmm....tanpa berfikir panjang saya terus ambil dan bayar. Bukan untuk diberikan pada siapa-siapa, siri terbaru ini adalah untuk diri sendiri. Sesekali menyelami jiwa dan kehidupan remaja seronok juga rasanya. Iyelahkan saya dulu juga pernah jadi remaja. Remaja yang dunianya penuh warna-warni, penuh cabaran, penuh rasa ingin mencuba, ingin bercinta dan macam-macam lagi. Walaupun hakikatnya remaja dulu dan kini mungkin jauh berbeza namun selagi bernama remaja gelodak jiwa rasanya masih sama. Indah sungguh dunia remaja kannnn.... inilah yang ada dalam siri Dear Yayah. Lepas ni nak terus baca...

No comments: