Tuesday, January 05, 2010

:: Kalaulahhh... ::

Baru balik dari Putrajaya...hantar abang ke sekolah, hantar adik ke tadika dan hantar en. hubby ke pejabat. Sekarang menghadap 'lappy', sambil 'update' blog sambil jalan-jalan.

Pagi ni saya buat nasi goreng untuk sarapan dan bekal si abang (salah satu resolusi tahun baru; buat sarapan tiap-tiap hari). Sesekali fikir seronok juga kalau macam ni hari-hari kan. Mungkin tidak jadi suri rumah tapi kalaulahhhh dapat bekerja dari rumah... agaknya segala urusan rumahtangga akan lebih teratur dan terurus. Macam yang saya lalui dua hari ni lah.... bangun awal pagi siapkan sarapan, hantar anak-anak dan en. hubby, balik rumah uruskan kerja-kerja rumah, kemudian bila dah 'settle' semua tu haaa...bolehlah mulakan kerja sampai tengahari.... tiba tenghari berhenti sekejap untuk masak hidangan tengahari, kemudian keluar pula ambil si abang dari sekolah terus hantar ke sekolah KAFA. Nampak macam terurus sangat kannnn........ wahhhhh angan-angan setinggi langit. Kalaulahhh program perintis bekerja dari rumah tu memilih saya sebagai perintis alangkah seronoknya. Baru-baru inikan ada kerajaan buat program seumpamanya dan yang terpilih tu adalah staf dari JKR. Beberapa orang kakitangan JKR terpilih untuk memulakan program bekerja dari rumah. Tengok respon dari mereka nampak sangat positif. Hishhh kalaulahhhh

Hakikatnya... esok dah mula kerja, kena masuk pejabat balik. Harus gunakan masa yang ada sepanjang hari ini dengan sebaik-baiknya.

No comments: