Friday, January 08, 2010

:: Pencemaran Bau ::

Tak taulah saya nak kategorikan 'entry' kali ini sebagai apa...18s... atau? Namun saya terasa nak cerita juga walaupun ianya mungkin akan memberi kesan yang mungkin mengganggu jiwa hehehe. Petang tadi tidak tahulah apa yang tidak kena dengan perut saya ni. Asyik nak meragam saja, hingga buat saya tak berapa selesa. Nak kata lapar...dah cukup makan dah malah terlebih pun ada kot. Perut agak memulas-mulas macam dipintal-pintal, cuma masih di bawah kawalan lagi. Mungkin juga sebab satu hari suntuk ni saya tidak melakukan sebarang proses penyucian perut. Lebih kurangnya macam ni lah....tak buang tapi asyik dok mengisi saja. Jadi mungkin keupayaan dan jumlah ruang untuk mengisi sudah penuh. Maka mesin pemprosesan sudah meragam... tidak lancar seperti kebiasaannya. Memang sesuatulah...

Sehinggalah melewati jam 6 petang lebih-lebih, en. hubby dan anak-anak sampai ke pejabat untuk mengambil saya. Keadaan saya yang tidak berapa selesa itu masih lagi berterusan dan masih belum ada tanda-tanda pemulihan walaupun sudah berkali-kali saya berulang-alik ke bilik kecil itu. Nak dijadikan cerita, keadaan saya yang makin kritikal ini tidak dapat dibendung lagi. Di dalam kereta dengan kesejukan penghawa dingin ditambah dengan kesejukan oleh hujan renyai-renyai di luar, en. hubby dan anak-anak adalah mangsa yang menerima kesan terhadap pembebasan gas beracun yang telah berjaya membuat hidung mereka anak-beranak menjadi kembang dan kempis. Yang sebenarnya sebaik masuk ke dalam kereta saya telah memberi amaran awal tentang tiupan angin kencang yang berlaku dalam perut saya ini. Dan saya sudah pesan bahawa angin kencang ini mungkin akan mencetuskan satu fenomena bau yang sangat tidak enak untuk dihidu huhuhu. Saya minta mereka bersedia, maka tidak sampai 2 minit selepas amaran awal itu.....fuhhhhh...pencemaran bau itu akhirnya berlaku jua. Sepanjang perjalanan, letusan pembebasan gas itu berlaku berulang-ulang lebih kurang dalam 4 ke 5 kali juga lah. Dapatkah anda bayangkan, apa yang telah terjadi kepada en. hubby dan anak-anak yang terkurung di dalam ruang sempit itu, disokong lagi dengan pendingin hawa yang sangat dingin. Nak buka tingkap tak boleh pula sebab hujan sedang mencurah-curah. Tanpa rela hati mereka anak-beranak terpaksa menahan kembing kempis hidung sehingga menjadi merah padam muka masing-masing. Owhhhh.... maafkanlah ibu, kejadian ini adalah yang julung kali berlaku ibarat dunia yang pertama kali diserang tsunami(boleh ke bagi contoh macam tu?)... cuma tsunami itu datang tanpa amaran.

Sehingga 'entry' ini ditulis (taip), keadaan saya masih tidak berubah. Usaha untuk menyingkirkan isi dalam perut masih juga tidak berjaya. Hanya sapuan krim halia menjadi ikhtiar saya yang seterusnya untuk meredakan sedikit kocakan dan gelodak rasa yang sedang bercampur gaul di dalam perut saya ini. Nak minum teh halia, saya memang tak berapa gemar. Cara bagaimana lagi ya?

No comments: