Tuesday, January 19, 2010

:: Program cuti-cuti::

Sepanjang malam ini saya sedang gigih mengatur program untuk percutian kami ke KK bulan Mac nanti. Memandangkan en. hubby telah memberi tanggungjawab kepada saya sebagai pengurus program, saya kenalah buat rancangan perjalanan dan aktiviti kami di sana nanti, termasuklah tempahan bilik hotel, sewa kereta, bajet makan minum, aktiviti dan sebagainya. Tempahan hotel dan kereta sewa ni harus dibuat lebih awal memandangkan tarikh percutian tu nanti waktu musim cuti sekolah. Kalau lambat-lambat bimbang dah penuh. Saya ambil inisiatif mengkhatam forum berkenaan dengan topik percutian kesana untuk mendapat lebih banyak maklumat. Kena buat analisis kadar hotel mana yang lebih berpatutan, bayaran sewa kereta yang mana lebih menguntungkan. Bajet pun kena kawal supaya tidak 'overdose'. Perancangan awal aktiviti pun kena atur secara efisien supaya tidak banyak masa yang terbuang. Tempoh percutian pun tidaklah terlalu lama hanya 4H 3M sahaja, jadi harus dimanfaatkan dengan sebaik-baiknya. Hasil malam ini, saya sudah mempunyai beberapa senarai hotel untuk dihubungi dan rangka aktiviti pun sudah berlegar dalam kepala tinggal nak taip semula untuk dibentangkan pada en. hubby. Sambung esok pula nampak gayanya ni... mata sudah berat, katil sudah memanggil-manggil, nak kena bangun awal pula tu esok.....

No comments: