Tuesday, January 05, 2010

:: Dia nangis lagi huhu... ::

Hari ni abang nangis lagi masa di sekolah KAFA. Tak tahulah apa yang buat dia beremosi sangat, mungkin sebab tempat baru, belum ada kawan lagi buat dia rasa semacam. Tapi saya suka tengok kawan-kawan sekelas dia, walaupun belum kenal mereka sangat 'supportive'. Masing-masing cuba pujuk abang, tapi abang ni makin dipujuk makin kuatlah esakkannya. Geram juga saya dibuatnya. Sengaja saya biarkan dia dalam kelas sementara saya menunggu di luar sambil tu jenguk-jenguk juga akan dia. Waktu tu masih awal dan kelas hanya akan bermula jam 2.30 petang jadi masih belum terlihat kelibat ustazah yang akan mengajar di kelasnya. Saya menunggu hingga ustazah datang. Dalam pukul 2 lebih saya terus gerak, masa tu pun elok saja ustazah masuk kelas. Saya pasti abang akan ok selepas ini.

Petang jam 5.30 saya sudah tercegat di depan kelas. Ustazah abang nampak saya kemudian dia angkat kedua-dua ibu jari tanda 'best' sambil sebut bereeeehhhhh (dialek kelate). Tergelak saya dibuatnya. Dah agak mesti abang akan ok. Waktu tu tidak nampak pula kelibat abang dalam kelas rupanya dia ke tandas. Melalui perbualan saya dan abang masa dalam kereta, dia dah ada 2 orang kawan kelas KAFA. Seorang namanya Haziq dan seorang lagi Imran. Syukur alhamdulillahhh...Esok en. hubby mengambil alih tugas, sudah semestinyalah abang akan ok.

No comments: