Monday, February 22, 2010

:: Terlewat bangun ::

Entah apa yang tak kena, apa mimpi agaknya hingga ibu terlewat bangun pagi ini. Sedar-sedar saja jam sudah menunjukkan angka 6.15.... hahhh!!!! 6.15 pagi??? Ohhh!! tidak!!! biar betulll. Baju semuanya belum bergosok, baju en. hubby, baju ibu, baju abang dan adik. Terkocoh-kocoh saya bangun; pertama sekali menggosok le dulu.

Dah selesai, terpaksa kejutkan en. hubby. Minta tolong jasa baik en.hubby tercinta bangun dan mandikan anak-anak. Walaupun dalam mamai bangun tidur, jeling-jeling kearah saya tanda tak puas hati (huhuhu...ampunnn)en.hubby tetap tolong. Terima kasih banyak-banyak yang ye! Pukul 7 baru en.hubby dapat mandi, giliran saya pula siap-siapkan apa-apa yang patut. Kami keluar rumah dah 7.15 pagi dengan muka saya yang pucat tak berbedak. Sampai pejabat, kelam-kelibut le bersolek bagai hihihi.... Mula hari baru dalam minggu baru dengan kelewatan dan kekalutan... alaaahaiiii.

2 comments:

rezeki said...

salam puan

sabar je lah he he
semua nak kena siapkan krn kesiangan , kelam kabut dibuatnya

khairanimaisurah said...

Salam tuan rezeki, maaf ye asyik jadi silent reader di blog tuan...hehehe. Tapi saya suka ikut cerita tuan sejak di forum Cari lagi (topik perjalanan haji tuan).

Itulahkannn... saya ni dah le orangnya mmg jenis yang kelam kabut sikit. Kalau ada slack mmg lagi kalut saya jadinya.