Friday, February 11, 2011

:: Bila lagi? ::

Semalam, seorang sahabat bertanya khabar melalui fb. Langsung juga bertanya perkembangan penulisan saya. Hmmm... saya termenung, pegun seketika.

Apa yang harus saya jawab. Ya soal khabar...alhamdulillah. Namun saat memikirkan tentang kerja-kerja penulisan, buat saya tersedar.

Sebenarnya saya sudah mengorak langkah... tapi mungkin belum sesungguh hati ianya terus tertangguh hingga kini. Pertanyaan sahabat itu terus mengetuk minda. Kenapa tidak saya teruskan... bagaimana harus saya teruskan. Saya takut kehilangan ilham, kebuntuan fikiran. Takkan hendak dibiarkan sahaja ketakutan itu mengekang minda.

Daya upaya, semangat dan ilham masih belum mahu menjana nampaknya. Saya balas mesej sahabat, lalu berterus-terang sahaja lebih baik.

Masih bersoal-jawab dengan diri... bila lagi?

No comments: