Monday, February 07, 2011

:: Sepetang di bandar KT ::

Hari Sabtu kami tidak ada apa-apa aktiviti. Agaknya sebab melihat wajah-wajah kami yang bosan, en.hubby pun ajak pergi jalan-jalan di bandar. Pukul berapa ye kami keluar.... rasa-rasanya dalam jam 4 macam tu kot. Hari pun masih panas terik ketika itu. Macam malas hendak keluar tapi ikutkan jugalah. Lagipun masing-masing ada hajat untuk mencucuk-cucuk mesin ajaib yang boleh keluar duit sendiri tu kannn...

Setelah keluarkan duit, kami berjalan ke Pasar Kedai Payang. Kami tidak naik bahagian atas, hanya ronda-ronda di bahagian bawah sahaja. Bahagian bawah ni adalah menjual bahan-bahan basah seperti ikan, udang, sotong, ayam dan yang sewaktu dengannya termasuklah segala jenis sayur-mayur. Tetapi dah petang-petang tak ada dah orang jual segala mak nenek ikan semua bagai ye... Bahagian bawah ini juga ada dijual barang-barang dapur kering. Yang kering-kering adalah jual sampai ke petang. Di bahagian atasnya pula ada dijual kain baju, kain batik sarung, batik sutera, segala aneka tudung dan macam-macam lagilah. Waktu musim-musim cuti ni memang sesak dengan pengunjunglah terutamanya di bahagian atas pasar. Tak kuasa nak turut sama bersesak sebab itulah kami di bawah sahaja.

En. hubby mengusha-usha buah. Tidak ada yang menarik di hati

Ini geng mengikut sahaja kemana-mana en.hubby tuju

Ini sahaja buah-buahannya yang ada

Hah! kak pilih kak... yang mana-mana berkenan. Sebungkus rm5 sahaja.

Akhirnya... kami beli jeruk sahaja.

Sudah puas berjalan-jalan dalam pasar, kami keluar ke belakang pasar pula. Ada jambatan cantik rupanya kat belakang sini yang dikenali dengan jambatan Pulau Warisan. Pemandangannya pun cantik juga. Jadi lensa kamera pun harus mulakan kerja.

Pemandangan dari atas jambatan. Nun sayup di tengah sana ada orang sedang bermain perahu layar. Sayang pula tak bawa lensa panjang.

Pengunjung juga boleh menaiki bot untuk meronda-ronda sekitar pulau. Bayaran yang dikenakan adalah rm10 seorang. Itu gambar jeti tempat naik dan turun bot. Kami tak naik pun... hehehe...

1...2..3....!!!

Lompat!!!! Kenapa ibu pula yang nampak terlebih suka ek! Over...

Abang dan cik ngah kesayangan

Gambar menung 1...

Gambar menung 2...

Gambar menung 3...

Apa punya gaya entah si abang ni

Gaya macam ni baru ok. Anak teruna saya...

Satu..dua..pusing... klik!

Dari pasar, kami ronda-ronda pula pantai Batu Burok. Kereta tidak diparkir pun, hanya buat lintas langsung saja. Sini pun ramai pengunjung juga. Kemudian terus balik rumah. Tapi hendak sampai ke rumah..... masyaallahhhh... punyalah berjam-jam lamanya disebabkan oleh kesesakan. Bandar KT sekarang ini sangat masyhurkannn... pantang musim cuti, mesti dipenuhi dengan pengunjung dari seluruh negara.

Sampai rumah saja, semuanya lapar. Terus selongkar dapur keh keh keh....

No comments: